خبرنگاران دالان میرترابی سمنان به جای تخریب بازسازی شد

به گزارش گروه سرگرمی، سمنان- خبرنگاران- رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سمنان گفت: دالان میرترابی در بافت سمنان نمونه ای از حفظ یک میراث تاریخی به وسیله بازسازی فنی، با وجود اخطار تخریب، است.

خبرنگاران دالان میرترابی سمنان به جای تخریب بازسازی شد

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران، حمید رضا دوست محمدی روز سه شنبه به رسانه ها اضافه کرد: بازسازی، بدنه سازی، برطرف خطر اضطراری، جمع آوری آوارهای خطرساز، تقویت پی ها و طاق های آسیب دیده ازجمله اقدامات اجرا شده برای بازسازی دالان تاریخی میرترابی سمنان است.

وی با اشاره به اینکه این دالان در بافت تاریخی شهر سمنان و در بخشی از بافت تاریخی قرار گرفته است که قسمت زیادی از آن سرپوشیده و به صورت دالان است، گفت: بازسازی و حفاظت دالان میرترابی در حالی صورت گرفت که با اخطار تخریب شهرداری منطقه 1 روبرو بود.

دوست محمدی تاکید نمود: حفاظت و برطرف خطر با رویکرد پاسداشت فرهنگی تاریخی باید در اولویت کاری مسئولان به ویژه در شهرداری ها باشد.

وی گفت: با انجام بازسازی و حفاظت، این اثر در زمره میراث ماندگار شهر قرارگرفت که به جای تخریب، حفاظت شد تا نمونه قابل استنادی در برطرف خطر در قالب ماده 55 قانون شهرداری ها با نگاه بازسازی و احیا در بافت ارزشمند تاریخی باشد.

وی بیان نمود: ادامه فرایند رسیدگی به بافت تاریخی توسط متولیان شهری با نگاه حفاظت و بازسازی و سامان دهی، فضاهای بافت تاریخی را آماده حیات دوباره می نماید و محدوده بافت تاریخی و مالکان آن همانند شهفرایندان دیگر از حقوق اولیه خود بهره مند می شوند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سمنان تاکید نمود: حفاظت از بافت ارزشمند تاریخی سمنان احتیاج به همکاری مسئولان، مردم و سازمان های مردم نهاد دارد.

بافت تاریخی سمنان با 357 هکتار وسعت، از کهن ترین و مهم ترین بافت های تاریخی کشور و دارای آثاری از دوره ایلخانی تا قاجار است.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 دی 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1318

به "خبرنگاران دالان میرترابی سمنان به جای تخریب بازسازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دالان میرترابی سمنان به جای تخریب بازسازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید