فراوری دستگاه کنترل از راه دور برای کاهش قند خون دیابتی ها

به گزارش گروه سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، این دستگاه کنترل از راه دور از میدان الکترومغناطیسی برای کاهش سطح قند خون و ارتقای توان واکنش بدن به انسولین استفاده می نماید.

فراوری دستگاه کنترل از راه دور برای کاهش قند خون دیابتی ها

کوشش برای فراوری دستگاه کنترل از راه دور برای مدیریت بیماری دیابت ایده تازه ای نیست و به سال 2014 باز می گردد. اما فراوری یک دستگاه مؤثر بدین منظور تا به حال ممکن نشده بود. میدان الکترومغناطیسی دستگاه جدید با عبور از بافت ها و غشای مختلف بدن، ژن هایی را فعال تر می نماید که می توانند میزان قند خون را پایین تر بیاورند.

این دستگاه با موفقیت بر روی موش ها آزمایش شده و توانسته میزان قند خون آنها را کاهش دهد. محققان امیدوارند دستگاه یادشده بعد از تکمیل آنالیز ها و آزمایش ها در آینده بر روی انسان ها نیز قابل استفاده باشد. آنها می گویند بعضی مولکول های درون بدن انسان مانند آنتن های باریک مغناطیسی عمل می نمایند و در برابر میدان های مغناطیسی فعال می شوند. تعدادی از این مولکول ها اکسیدنماینده هایی هستند که بر روی متابولیسم بدن و رفتار الکترون ها تأثیر می گذارند و از آنها می توان برای کاهش قند خون بدن استفاده کرد.

یکی از این مولکول ها که در بدن افراد مبتلا به دیابت تأثیرگذار است، سوپراکسید نام دارد. مولکول یادشده به خوبی تحت تأثیر میدان های مغناطیسی قرار می گیرد و واکنش بدن در برابر انسولین را بهبود بخشیده و از همین طریق سطح قند خون را پایین می آورد. پژوهشگران امیدوارند این دستگاه در آینده نزدیک بر روی انسان هم قابل استفاده گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 آبان 1399 بروزرسانی: 21 آبان 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1216

به "فراوری دستگاه کنترل از راه دور برای کاهش قند خون دیابتی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری دستگاه کنترل از راه دور برای کاهش قند خون دیابتی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید