توسعه گردشگردی در جنوب و جنوب غرب استان آذربایجان شرقی

به گزارش گروه سرگرمی، معاون میراث فرهنگی آذربایجان شرقی از جریان اقدامات درزمینهٔ توسعه گردشگری سه شهرستان مراغه، بناب و ملکان در جنوب و جنوب غرب استان خبر داد.

توسعه گردشگردی در جنوب و جنوب غرب استان آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی آذربایجان شرقی، علیرضا قوچی با اشاره به اینکه جهت جنوب و جنوب غرب استان ازجمله جهتهای توریست پذیر و پرمخاطب بشمار می آید، ادامه داد: منطقه جنوب و جنوب غرب استان به دلیل قرارگیری چندین شهرستان نظیر مراغه، بناب و ملکان با ظرفیت های غنی تاریخی و جاذبه های توریستی متنوع، همواره موردتوجه توریستان بوده که این اداره کل طی سال جاری در راستای رونق چرخه توریستی این منطقه بسیاری از برنامه های عملیاتی خود را به بهره برداری خواهد رساند.

او با اشاره به آخرین بازدیدهایی که از زیرساخت های توریستی شهرستان مراغه انجام گرفته است، گفت: در راستای توسعه زیرساخت های توریستی شهر تاریخی مراغه، تسریع در تکمیل مراحل زیرساختی غار هامپوئیل، تکمیل مجتمع بین راهی خراجو و همچنین بررسی شرایط و استمرار مطالعات بافت های تاریخی مراغه تا سرانجام سال جاری در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.

معاون میراث فرهنگی آذربایجان شرقی از بازسازی حمام حاج فتح الله بناب نیز خبر داد و گفت: همچنین تا سرانجام سال جاری شاهد تکمیل مرکز اطلاع رسانی و زیرساخت های توریستی منطقه قره قشون بناب خواهیم بود.

او به توسعه زیرساخت های توریستی شهرستان ملکان نیز اشاره کرد و گفت: در راستای توسعه توریستی شهرستان ملکان نیز تا سرانجام سال جاری اقدامات حفاظتی مجموعه تاریخی قلعه بختک تکمیل و از مرکز اطلاع رسانی شهرستان و کمپ توریستی علی بولاغی بهره برداری خواهد شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 967

به "توسعه گردشگردی در جنوب و جنوب غرب استان آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه گردشگردی در جنوب و جنوب غرب استان آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید