تصویری از میکل آنژ در یک کتاب تاریخی کشف شد

به گزارش گروه سرگرمی، یک پژوهشگر، تصویری از میکل آنژ مجسمه ساز چیره دست ایتالیایی را در حاشیه یک کتاب تاریخی کشف نموده است.

تصویری از میکل آنژ در یک کتاب تاریخی کشف شد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از آرت نیوزپیپر، جیمز هال پژوهشگر و نویسنده کتاب کارگاه هنرمند: یک تاریخچه فرهنگی معتقد است طراحی کوچکی که در حاشیه یکی از نسخه های قرن پانزدهمی کتاب کمدی الهی دانته وجود دارد، درحقیقت میکل آنژ مجسمه ساز نامدار ایتالیایی را حین فعالیت به تصویر می کشد.

هال برای نگارش کتاب جدیدش درباره این طراحی تحقیق نموده است و در نهایت به این نتیجه رسیده است که این طراحی فقط می تواند میکل آنژ را به تصویر بکشد.

توجه هال پس از شرکت در سخنرانی درباره کتاب کمدی الهی اثر دانته به این طراحی جلب شد. او می گوید پس از ماه ها تحقیق به این نتیجه رسید که بسیاری از ویژگی های این طراحی با میکل آنژ شباهت دارد.

این طراحی یک هنرمند حین تراشیدن یک سردیس بزرگ با استفاده از چکش به تصویر می کشد. در این طراحی یک مجسمه بدون دست نیز در پشت سر هنرمند به چشم می خورد.

این طراحی در نخستین بخش کتاب یعنی در بخش دوزخ و در نزدیکی قسمتی از داستان وجود دارد که در آن دانته تصمیم می گیرد به سمت دوزخ حرکت کند.

هال بعلاوه معتقد است، این سردیس بزرگ الجثه به مجسمه های سن پیتر و سن پل که میکل آنژ در فاصله 1501 تا 1504 برای کلیسایی در سیه نا خلق کرد نیز شباهت دارد.

البته هنوز هویت هنرمندی که این طراحی را خلق نموده است معین نیست. ممکن است یک هنرمند توسکانی یا یک هنرمند آماتور با استعداد این نقاشی را خلق نموده باشد.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 19 شهریور 1401 بروزرسانی: 19 شهریور 1401 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 2105

به "تصویری از میکل آنژ در یک کتاب تاریخی کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویری از میکل آنژ در یک کتاب تاریخی کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید