تصاویر ، کتاب عجیب مصریان باستان برای هدایت مردگان! ، 16 متر طلسم برای زندگی پس از مرگ

به گزارش گروه سرگرمی، تصاویری از طومار 16 متری پاپیروسی حاوی طلسم هایی برای زندگی پس از مرگ در مصر منتشر شد.

تصاویر ، کتاب عجیب مصریان باستان برای هدایت مردگان! ، 16 متر طلسم برای زندگی پس از مرگ

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روزنامه سان، تصاویری از پاپیروس 2000 ساله کتاب مردگان منتشر شد. در کتاب مردگان مصر باستان، اورادی برای زندگی بعد از مرگ وجود دارد. این پاپیروس که حدود 16 متر طول دارد و حاوی بخش هایی از کتاب مردگان است، ماه گذشته در مصر کشف شد.

عکس های منتشرشده از این کتاب، تصاویری از خدایان مصر باستان و زندگی پس از مرگ را نشان می دهد ذکرهای جادویی برای هدایت کسانی که به دنیای زیرین می رفتند نیز در سراسر این طومار یافت می گردد.

باستان شناسان متن باستانی را در داخل مقبره ای در سقاره، جایی که محل دفن فراعنه بود پیدا کردند. این مقبره متعلق به مردی به نام Ahmose است که نامش حدود 260 بار در پاپیروس آمده است. این پاپیروس باستانی که قدمت آن به بیش از 2000 سال قبل می رسد، احتمالا در زمان حکومت سلسله بطلمیوسی بر مصر ساخته شده است.

این کشف به وسیله مصطفی وزیری دبیرکل شورای عالی آثار باستانی در ماه ژانویه اعلام شد. وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر (MOTA) در بیانیه ای ترجمه شده گفت که این اولین پاپیروسی است که در بیش از 100 سال گذشته به طور کامل کشف شده است.

این سند پس از کشف تحت بازسازی و مراقبت بسیار نهاده شد. پس از پاکسازی و بازسازی آن، باستان شناسان آن را به هیروگلیف و عربی ترجمه کردند. تنها پس از بازسازی بود که محققان دریافتند این سند حاوی متونی از کتاب مردگان است.

این پاپیروس تاریخی در موزه بزرگ مصر نگهداری می گردد که هنوز در حال ساخت است. انتظار می رود این موزه زمانی که تکمیل گردد، بزرگترین موزه باستان شناسی در دنیا باشد.

کتاب مردگان

کتاب مردگان مصر باستان مجموعه ای آزاد از متون روی پاپیروس است. طومارها اغلب در تابوت یا محل دفن متوفی قرار می گرفتند. مصریان باستان این کار را به منظور هدایت مردگان با استفاده از دستورالعمل ها و طلسم های جادویی انجام می دادند.

در حالی که مقدار این طومار خاص حدود 16 متر است، نمونه های دیگری از پاپیروس های کتاب مردگان وجود دارند که از این هم مطول تر و مفصل ترند. مقدار بعضی از طومارهای پاپیروسی کتاب مردگان حدود 30 متر است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 اسفند 1401 بروزرسانی: 7 اسفند 1401 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 2184

به "تصاویر ، کتاب عجیب مصریان باستان برای هدایت مردگان! ، 16 متر طلسم برای زندگی پس از مرگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ، کتاب عجیب مصریان باستان برای هدایت مردگان! ، 16 متر طلسم برای زندگی پس از مرگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید