تخریب ساخت وسازهای غیرمجاز در اطراف کاخ اردشیر

به گزارش گروه سرگرمی، مدیر پایگاه جهانی منظر باستان شناختی ساسانی فارس گفت: برای حفظ عرصه و حریم درجه یک کاخ اردشیر واقع در روستای آتشکده فیروزآباد با حکم دادستان این شهرستان، ساخت و سازهای غیرمجاز اطراف این بنای تاریخی تخریب شد.

تخریب ساخت وسازهای غیرمجاز در اطراف کاخ اردشیر

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین اشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

علیرضا عسگری چاوردی مدیر پایگاه جهانی منظر باستان شناختی ساسانی فارس در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران گفت: برای صیانت از میراث جهانی منظر باستان شناسی ساسانی فارس، پس از آنالیز های علمی پایگاه میراث جهانی فیروزآباد با همکاری بخش حقوقی و یگان حفاظت میراث فرهنگی استان فارس به منظور حفظ عرصه و حریم درجه یک کاخ اردشیر در روستای آتشکده فیروزآباد، با حکم دادستان این شهرستان، روز چهارشنبه 13 آذر ساخت و سازهای غیرمجاز در اطراف این بنای تاریخی تخریب شدند.

او اضافه کرد: با ثبت جهانی هشت اثر ساسانی در استان فارس از سال 1397 ضوابط عرصه ها و حرایم ملی این آثار در چارچوب قوانین جامع حفاظتی بازنگری شد. در سال اخیر نیز با ابلاغ نقشه جدید عرصه و حریم، محدوده میراث جهانی فیروزآباد با رویکردی جدید به منظور صیانت از مواریث ملی و جهانی با اعمال حداکثری قوانین حقوقی با استفاده از طرح جامع حفاظت از میراث جهانی، حفاظت می گردد.

عسگری چاوردی توضیح داد: هدف از این حفاظت، احیای طرح پایدار هویت فرهنگی و تاریخی منظر باستان شناسی ساسانی فارس به منظور توسعه پایدار میراث جهانی است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 574

به "تخریب ساخت وسازهای غیرمجاز در اطراف کاخ اردشیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخریب ساخت وسازهای غیرمجاز در اطراف کاخ اردشیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید