بهبود شرایط دادرسی و اتقان آرا در بستر فعالیت های پژوهشی

به گزارش گروه سرگرمی، معاون پژوهشی پژوهشگاه قوه قضائیه گفت: برای بهبود شرایط دادرسی و اتقان آرا باید از فعالیت های پژوهشی استفاده کرد.

بهبود شرایط دادرسی و اتقان آرا در بستر فعالیت های پژوهشی

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، نیکونهاد معاون پژوهشی پژوهشگاه قوه قضائیه در مراسم اختتامیه اولین جشنواره شهید بهشتی اظهار کرد: این جشنواره با هدف ایجاد انگیزه در فعالیت های پژوهشی در غالب برنامه های مختلف قضایی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: مهمترین اهداف ما از برگزاری این جشنواره شناسایی استعداد های برتر علمی، ایجاد زمینه رقابت علمی میان پژوهشگران، زمینه سازی برای ارتباط گسترده میان اندیشمندان و راهنمایی پژوهش ها در جهت حل مسائل قوه قضائیه است.

نیکونهاد با بیان اینکه فراخوان جشنواره پاییز ارسال شد و قرار بود در هفته پژوهش برگزار گردد گفت: آثار متعددی به دبیرخانه جشنواره رسید و محور های این جشنواره تحول در حکمرانی قضایی، آسیب شناسایی قضایی. بهبود شرایط دادرسی، اتقان آرا و هوشمندسازی قوه قضائیه بود.

معاون پژوهشی پژوهشگاه قوه قضائیه درباره رویکرد این جشنواره گفت: ایده، رای پژوهشی، پژوهشگاه برتر از جمله رویکرد ها و غالب های این جشنواره بود و در آینده آرا، وبلاگ ها، اپلیکیشن های قضایی مورد آنالیز قرار می گیرند.

وی توضیح داد: در مجموع آثار 2150 اثر به جشنواره واصل شد در بخش ایده ها مجموعا 77 اثر، در بخش پژوهش برتر 39 مورد، در بخش رای پژوهشی 28 مورد، در بخش پژوهشگر برتر قوه قضائیه 9 نفر و در بخش پژوهشگر برتر پژوهشگاه 11 نفر به مرحله نهایی راه یافتند.

نیکونهاد اعلام کرد: هر بخش تیم تخصصی مخصوص به خود را داشت ما جایگاهی را برای پژوهشگاه در نظر گرفته ایم که به مرجع تبدیل گردد و استفاده حداکثری از انواع نخبگان مورد اهتمام است پژوهشگاه پل ارتباطی و حلقه وصل میان انواع مسائل ماموریت دستگاه قضا و بدنه نخبگان است.

معاون پژوهشی پژوهشگاه قوه قضائیه با بیان اینکه نگاه بین رشته ای به موضوعات مورد اهتمام است گفت: توجه به تعاملات بین بخشی و فرابخشی مورد توجه است و امیدواریم با انتها کرونا در هفته پژوهش سال آینده دومین دوره جشنواره شهید بهشتی را با جمع بیشتری از اساتید و نخبگان برگزار کنیم تا خروجی تمامی آن ها حل مسایل پیش روی قوه قضائیه باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 اسفند 1399 بروزرسانی: 30 اسفند 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1473

به "بهبود شرایط دادرسی و اتقان آرا در بستر فعالیت های پژوهشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهبود شرایط دادرسی و اتقان آرا در بستر فعالیت های پژوهشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید