برترین ایده های طراحی خانه رویایی

به گزارش گروه سرگرمی، بسیاری از افراد پس از مدتی از زندگی در خانه خود خسته شده و تمایل به جابه جایی دارند . در بیشتر این مواقع این خواسته قابل اجرا نمی باشد، اما می توان با به اجرای ایده های تازه در جهت ایجاد تغییر دکوراسیون، خانه ای رویایی داشته باشید. در این جا به بیان ایده هایی در زمینه طراحی خانه ای زیبا و منحصر بفرد خواهیم پرداخت.

برترین ایده های طراحی خانه رویایی

پنجره و روشنایی

روشنایی و استفاده از نور طبیعی، از المان های مهم در هر خانه به شمار می آید. استفاده از نور طبیعی باعث تغییر حس و حال شما شده و به شما انرژی مضاعف می بخشد. به همین خاطر بهتر است از پرده های سنگین که جلو ورود نور به اتاق را می گیرد، خودداری کنید. با این حال اگر تمایل به استفاده از نور مستقیم خورشید را ندارید، می توانید از پنجره های سقفی یا دیمرهایی که می توان با استفاده از آن ها نور اتاق را کنترل کرد، استفاده نمایید. استفاده از آباژور ها نیز برای ایجاد نورپردازی کاربردی به شما یاری خواهند کرد.

طراحی ورودی خانه

طراحی قسمت ورودی خانه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چرا که طراحی این قسمت بیانگر حس و حال فضای کلی موجود در خانه بوده و در ورود، تاثیر بسزایی بر میهمانان خواهد گذاشت. برای طراحی این قسمت و ایجاد حس سرزندگی می توانید از یک آینه بزرگ استفاده نمایید. این کار باعث می شود نور بازتاب شده و ورودی خانه بزرگ تر از آن چه که هست به چشم آید.

استفاده از مبلمان مناسب

مبلمانی را انتخاب نمایید که باعث ایجاد توازن در اتاق شود. در این جا منظور از ایجاد توازن، استفاده از مبلمانی است که هم از زیبایی برخوردار باشد و هم مبلمان راحتی محسوب شود. با این حال آن چه که در اولویت قرار گرفته است، استفاده از مبلمانی راحت می باشد. چرا که بعد از یک روز کاری، استفاده از این مبلمان باید حس خوشایندی در شما ایجاد کند.

استفاده از بافت های مختلف در اتاق

استفاده از بافت و منسوجات مختلف در اتاق باعث ایجاد فضایی زیبا در خانه شده و باعث می شود افراد حاضر در اتاق احساس آرامش بیشتری داشته باشند. به همین خاطر پیشنهاد ما استفاده از کوسن های نرم، انواع کاغذ دیواری بافت دار و غیره می باشد. این گونه المان ها به راحتی در طراحی داخلی تلفیق می شود.

استفاده بهینه از گوشه های دنج

اگرچه اتاق های بزرگ کاربرد های فراوانی دارند، اما آن چه که در خصوص این گونه فضاها صدق می نماید سردی موجود در آن ها می باشد که با انتخاب مبلمان مناسب می توان در جهت برطرف این مشکل اقدام کرد. اگر در فضای اتاق، کنار پنجره یا هر قسمتی دیگر فضای دنجی وجود دارد می توانید با استفاده از چند بالشت و یک زیرانداز مناسب، فضایی برای مطالعه فراهم کنید. این کار باعث می شود فضای اتاق نشیمن نیز سرزنده تر شود. برای این کار تنها به استفاده از بالشت هایی زیبا و یک زیر انداز مناسب مانند پتو احتیاج دارید.

ترکیب المان ها بر اساس علایق شخصی

برای داشتن خانه ای رویایی احتیاج به خرید مبلمان و وسایل گران قیمت نیست. برای طراحی اتاق می توانید با استفاده از علایق و خلاقیت شخصی، از وسایل و مبلمان های قدیمی خود استفاده نموده و تنها با ایجاد تغییراتی در آن ها خانه ای زیبا و منحصر بفرد طراحی کنید.

خرید وسایل دست دوم

این امکان برای شما وجود دارد که به جای خرید وسایل گران قیمت، از وسایل دست دوم مانند مبلمانی که مناسب فضای اتاق شما می باشد استفاده نمایید. اگر به طراحی سنتی بیش از طراحی مدرن علاقه دارید نیز می توانید به فروشگاه های عتیقه فروشی سر زده و وسایل قدیمی و دست دوم خریداری نمایید.

استفاده از رنگ های گرم در چرخه رنگ ها

قدرت رنگ ها در طراحی دکوراسیون داخلی را نادیده نگیرید. راز استفاده از رنگ ها در طراحی داخلی در چگونگی کاربرد آن ها و بازی با رنگ های مختلف نهفته است. قانون کلی که در خصوص استفاده از رنگ ها وجود دارد به این گونه است که، رنگ های سرد مانند آبی، سبز و بنفش ظاهری کلاسیک دارند اما باعث ایجاد انرژی و سرزندگی نمی شوند. در مقابل رنگ های گرم مانند قرمز، نارنجی و زرد یا قهوه ای باعث ایجاد نشاط و سرزندگی در افراد خواهند شد. اما به یاد داشته باشید که در هنگام استفاده از رنگ ها، توازن لازم در محیط را رعایت کنید.

طراحی دیوارها

اگر برای رنگ آمیزی دیوارها از رنگ مناسبی استفاده ننموده باشید ، تمام کوشش شما برای داشتن خانه ای زیبا و منحصر بفرد ازبین خواهد رفت. بنابراین در انتخاب رنگ مناسب برای دیوارها دقت نمایید و اگر رنگ دیوارها جوابگوی سلیقه شما نیست، به تجدید رنگ آمیزی آن اقدام نمایید. استفاده از کاغذ دیواری مناسب نیز از ایده هایی است که توجه بیش تر افراد را به خود جلب می نماید. برای طراحی دیوار می توانید از هنر شخصی خود و طراحی استیکرهایی خاص نیز استفاده نمایید.

به کارگیری جزئیات

استفاده از کتابخانه و به کارگیری چند نمونه شمع زیبا، نمای زیبایی در خانه شما ایجاد خواهد نمود. بسیاری از افراد بر این باورند که استفاده از وسایل گران قیمت باعث ایجاد زیبایی فضای مورد نظر می شود. اما به واقع این چنین نیست. برای استفاده از لوازم تزئینی، تمیز نگه داشتن آن ها و چگونگی چیدمان آن ها از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. به جای استفاده از لوازم تزئینی در جهت تزئین خانه می توانید از چند شاخه گل طبیعی استفاده نمایید. بدون شک گل های طبیعی تاثیر دوچندانی در زیبایی خانه خواهند داشت.

استفاده از المان های طبیعی

استفاده از گیاهان طبیعی یک رکن طبیعی در هر خانه به شمار می آیند. در هنگام انتخاب گیاه، ابعاد اتاق را نیز در نظر بگیرید و اگر ابعاد اتاق شما کوچک است از گیاهان خیلی بزرگ استفاده نکنید. از جمله المان های طبیعی دیگر می توان به قاب عکس هایی که از چوب ساخته شده اند اشاره نمود.

ایجاد فضایی دلنشین

مبلمان های راحتی، به شکل ظاهری وسایلی که مورد استفاده قرار می دهیم ارتباطی نداشته و به خود شخصی که از آن ها استفاده می نماید بستگی دارد. برای مثال برای ایجاد فضایی که افراد حاضر در آن احساس آرامش نمایند، می توانید از دیمر و یا کوسن هایی زیبا بهره ببرید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 579

به "برترین ایده های طراحی خانه رویایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین ایده های طراحی خانه رویایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید