بارنامه های حمل و نقل داخلی از حق بیمه 7.8 درصدی معاف شدند

به گزارش گروه سرگرمی، در نشست مشترک کمیسیون حقوقی و حمایت قضائی و مقرراتی، کمیسیون حمل و نقل و لجستیک و کمیسیون مالیات، کار و تامین اجتماعی اتاق ایران موضوع بخشنامه شماره 11 جدید سازمان تامین اجتماعی آنالیز شد. به موجب این بخشنامه بارنامه های حمل و نقل داخلی مشمول 7.8 درصد حق بیمه می گردد. با توجه به اینکه بخشنامه موصوف در ارتباط با بند مزبور فاقد وجاهت قانونی بوده و اجرای آن موجب تحمیل هزینه بی مورد و غیر موجه به فعالان مالی می گردد.

بارنامه های حمل و نقل داخلی از حق بیمه 7.8 درصدی معاف شدند

درنهایت با پیگیری مشترک سه کمیسیون مالیات، کار و تامین اجتماعی، کمیسیون حقوقی و حمایت قضائی و مقرراتی، کمیسیون حمل و نقل و لجستیک و روسای این کمیسیون ها محمود تولایی، احمد آتش هوش و حمیدعزت آبادی پور این بخشنامه اصلاح شده است.

محمد گورابی، مدیرکل وصول حق بیمه در نامه ای با موضوع اسناد هزینه کرایه حمل و نقل به مدیرعامل موسسه حسابرسی تامین اجتماعی تاکید نموده: ضروری است بازرسان دفاتر قانونی اسناد هزینه کرایه حمل در وجه اشخاص حقیقی یا بارنامه رسمی در صورت مطابقت مندرجات بارنامه با توضیح و پیوست سند، و همچنین اسناد هزینه کرایه حمل در وجه بنگاه های باربری با اشخاص حقوقی، بدون ماهیت قرارداد مقاطعه کاری با صورت حساب و بارنامه رسمی را در ستون غیرمشمول کاربرگ شماره 2 طبقه بندی کنند.

در نشست مشترک کمیسیون های کنندگانی از اتاق تعاون ایران، اتاق اصناف ایران، کانون عالی کارفرمایان ایران و کانون حمل ونقل حضور داشتند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 19 اسفند 1399 بروزرسانی: 19 اسفند 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1449

به "بارنامه های حمل و نقل داخلی از حق بیمه 7.8 درصدی معاف شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارنامه های حمل و نقل داخلی از حق بیمه 7.8 درصدی معاف شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید