این زن دیگر صدای مردها را نمی شنود!

به گزارش گروه سرگرمی، زن جوان چینی به دلیل بیماری نادر، دیگر قادر به شنیدن صدای مردانه نیست و عصب شنوایی او تنها صدای زنانه را می شنود.

این زن دیگر صدای مردها را نمی شنود!

به گزارش خبرنگار، به تازگی خانم چن ساکن شهر فوجیان چین در گوش خود صدای زنگ را احساس می کرد که به قدری آزاردهنده بود که باعث حالت تهوع در وی می شد. بعد از مدتی او متوجه شد که دیگر صدای نامزدش را نمی شنود، پس از مراجعه به بیمارستان، پزشکان تشخیص دادند که خانم چن به بیماری نادری مبتلا است که فقط قادر به شنیدن صدای زنانه است.

به نظر متخصصان خانم چن بر اثر این بیماری توانایی شنیدن صدا ها با فرکانس پایین را ندارد که این بیماری بسیار نادر و غیرقابل تشخیص است و از هر 13 هزار نفر یک نفر به آن مبتلا می گردد. به گفته پزشک، دلیل به وجود آمدن چنین چیزی کم خوابی، استرس و کار کردن تا دیروقت است که باعث کم شنوایی فرد می گردد.

همچنین محققان به نوع دیگری از کم شنوایی پی بردند که فرد فرکانس بالا را از دست داده و در این صورت نمی تواند صدای زنان و بچه ها را بشنود.

لازم به ذکر است در دنیا 466 میلیون نفر با مسائل شنوایی روبرو هستند و این رقم تا سال 2050 به 900 میلیون خواهد رسید. بیماری ارثی، عفونت، دارو های خاص، سن و قرار دریافت در معرض صدا های بلند عواملی هستند که به گوش افراد صدمه می زند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 77

به "این زن دیگر صدای مردها را نمی شنود!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این زن دیگر صدای مردها را نمی شنود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید