تور دبی ارزان: اکتشاف در بیابان های محافظت شده و پارک های ملی ابوظبی

به گزارش گروه سرگرمی، منطقه رام نشده ابوظبی را در این منطقه ها طبیعی محافظت شده و پارک های ملی، کشف کنید و لذت ببرید.

تور دبی ارزان: اکتشاف در بیابان های محافظت شده و پارک های ملی ابوظبی

با تور دبی ارزان در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

شرکت نمایندگان در یک مهمانی عصرگاهی باشکوه و صرف چای، از طبقات بالای برج های اتحاد در ابوظبی، می توانند به گستره ای از آسمان خراش های مدرن بر لبه خلیج همواره فارس، بنگرند و سپس کمی برگردند و حومه شهر را در بیابانی گسترده، تماشا نمایند.

بسیار ساده، ممکن است مرتکب این اشتباه شوید که در این منظره فوق العاده، حیاتی وجود ندارد، اما باید بدانید این منطقه از نظر حیات وحش، بسیار غنی است. در ادامه سه مکان از برترین ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

این مقاله به وسیله رابرت رید در تیم نشنال جئوگرافی نوشته شده است. عکاس این مقاله، متیو پالی است.

1. پارک ملی مانگرو

زمانی که وارد یک کایاک (نوعی قایق) می شوید، فراموش خواهید کرد که در مرکز امارات متحده عربی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت هستید. در حومه های شرقی شهر، پارک ملی مانگرو (Mangrove National Park) را با مساحتی بیش از 18 کیلومترمربع جنگل های درختان مانگرو، در مد بالا، به وسیله کایاک ها می توانید تماشا کنید.

زمانی که در کایاک، آرام در حال پدال زدن هستید، با گذر از این زیستگاه غنی متراکم، می توانید به مشاهده فلامینگوها، مرغ های ماهیخوار و خرچنگ ها بپردازید. درختان مانگرو، با ارتفاعی بیش از 4.6 متر، در این زیستگاه آب شور زندگی می نمایند و دارای یک سیستم طولانی ریشه هستند که مانند لوله تنفسی، به این گیاهان هوا می رساند.

تورهای زیادی برای کایاک رانی در پارک ملی مانگرو وجود دارند. یکی از این شرکت های تور، سی هاوک (Sea Hawk) در بخش شرقی مانگرو مارینا (Mangroves Marina) با سه تور کایاک رانی در روز به ازای 240 هزار تومان برای هر فرد، است.

اجاره کایاک برای سه ساعت، از 140 هزار تومان تا 240 هزار تومان، متغیر است. سی هاوک را می توانید در تفرجگاه و هتل شرقی مانگرو و اسپای آنانترا، پیدا کنید

2. باتلاق محافظت شده الوثبا (AL Wathba wetland reserve)

تجربه غیرمنتظره تماشا فلامینگوها در باتلاقی زیبا، ناگهان در 40 کیلومتری جنوب شرقی شهر ابوظبی ممکن می گردد. در اواخر سال 1990 یک کارخانه تصفیه آب، به اشتباه، آب شور را در دشتی میان چندین بزرگراه، ریخت و به تصادف باعث ایجاد این باتلاق ها شد. خیلی زود، نی ها در کنار این منبع آبی بزرگ آغاز به رشد کردند و فلامینگوهای صورتی، هزاران فلامینگو، متوجه این نیزار فوق العاده شدند.

مصطفی التوم، فردی اهل سودان که 10 سال در آن منطقه زندگی نموده و مسئول این باتلاق است، شرح می دهد:

پیدا کردن آب و غذا در این مکان، این باتلاق را برای فلامینگوها، بسیار خاص نموده است.

گردشگران در باتلاق محافظت شده الوثبا، با مساحتی معادل 5.3 کیلومتر مربع، می توانند در مسیرهای مشخصی، پیاده روی نمایند یا با درشکه های تک اسبه در محوطه ای که کمترین مزاحمت را برای فلامینگوها (و بیش از 250 گونه دیگر پرندگان که در این منطقه، زندگی می نمایند) فراهم می نماید، سواری نمایند.

در بعضی موارد، شما می توانید تا 9 متری دسته های صدتایی فلامینگوها بروید و آن ها را در حال شکار میگوی آب شور در باتلاق تماشا کنید.

این باتلاق، از پاییز تا بهار، زیستگاه بیش از 4 هزار فلامینگو است. در تابستان، بسیاری از آن ها به سمت آسیای مرکزی، مهاجرت می نمایند و بعضی از آن ها، در تمام سال، همانجا می مانند.

این منطقه محافظت شده در مجاورت E30 (جاده کامیون ال عین) و E11 (بزرگراه بی المللی قویفات)، تنها در روزهای پنجشنبه و شنبه، برای بازدید عموم باز است. باتلاق الوثبا، غالبا، بسیار آرام و خلوت است. محوطه تماشای پرندگان، نشانه گذاری نشده است، اما وقتی که وارد پارک می شوید در سمت چپ باتلاق (شرق)، واقع شده است.

بیشتر بخوانید:

3. پارک حیات وحش عربی

ابوظبی، به دلیل وجود غزال هایش، نامگذاری شده است. در نزدیکی شهر، نمی توانید بزهای کوهی کوچک را پیدا کنید، اما باید بدانید که آن ها آنجا را به همراه صدها گونه در خطر دیگر ترک نموده اند و در بزرگ ترین جزایر بیابانی، اقامت گزیدند که تنها چند ساعت از غرب شهر ابوظبی، فاصله دارد (به وسیله بزرگراه E11 و یک تاکسی آبی، می توانید به آنجا برسید).

بازدید از سر بنی یاس، درست به مقدار رفتن به موزه نو لوور ابوظبی یا ساختمان باشکوه الدار (Aldar)، اولین ساختمان با ساختار دایره در دنیا، می تواند هیجان انگیز باشد. سر بنی یاس جزیره ای با 88 کیلومتر مربع مساحت در گذشته بیابانی بی درخت بود.

اگرچه باید به شما بگوییم که در 4 دهه گذشته، میلیون ها درخت، این منظره را طوری تغییر داده اند که دیگر هیچ شباهتی به ساوانای (دشت بی درخت و بیابانی) کنیایی ندارد.

این جزیره، با وجود سواحل و فعالیت هایی که در سه هتل مجلل (با مدیریت هتل های زنجیره ای تایلندی آنانترا)، به مهمانان پیشنهاد می گردد، مملو از حیات وحش بومی و بعلاوه حیواناتی که از خارج از کشور، به آنجا وارد شده اند، است. با سافاری، می توانید دراین زمین های آزاد و زیبا، به تماشای زرافه ها، شترمرغ های سومالی، تیزشاخ آفریقای شرقی و عربی (beisa and Arabian oryx)، گوسفند بربری با شاخ های قفل شده به هم، شترمرغ استرالیایی (emus) و تعداد کمی چیتا، بپردازید.

منبع: کجارو / nationalgeographic.com
انتشار: 25 خرداد 1401 بروزرسانی: 25 خرداد 1401 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 2036

به "تور دبی ارزان: اکتشاف در بیابان های محافظت شده و پارک های ملی ابوظبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دبی ارزان: اکتشاف در بیابان های محافظت شده و پارک های ملی ابوظبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید