اولین عمل جراحی قلب از راه دور به وسیله ربات انجام شد

به گزارش گروه سرگرمی، یک پزشک در هند مجموعه ای از 5 روش مداخله کرونر از راه پوست PCI)) را روی بیمارانی انجام داده است که 20 مایل از او دور بودند. این جراحی با استفاده از ربات دقیق جراحی عروقی انجام شد.

اولین عمل جراحی قلب از راه دور به وسیله ربات انجام شد

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، نتایج جراحی ها ، که موفقیت آمیز بوده اند اخیرا در مجله پزشکی The Lancet منتشر شده است.

این یک شاهکار نمونه از روش های درمانی پزشکی از راه دور است. درواقع این زمینه ای در حال ظهور از پیشرفت در شبکه روباتیک است.این نمونه امکان آمیختن فناوری های ارتباطی را با پزشکی در مکانهای دوردست برای همه افراد افزایش می دهد. سیستم پزشکی از راه دور می تواند کمبودهای پرستاران و پزشکان را کاهش دهد و به طور بالقوه هزینه های مراقبت های بهداشتی را کاهش دهد. در طول بحران اخیر ابولا ، دانشگاه ویرجینیا به وسیله تله پزشکی به کنترل بیماری در بخش هایی از آفریقا رسیدگی کرد.

جراحی مرز نهایی حضور ربات ها محسوب می گردد. امروزه روبات ها معمولاً در روش های جراحی در سرتاسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرند ، اما همواره زیر چشم هوشیار جراح در اتاق عمل قرار دارند. از لحاظ تئوریکی ، بعضی از روشهای جراحی که در حال حاضر با روبات ها انجام می شوند ، می توانند از راه دور و بدون تغییر چشمگیر روش انجام شوند.

اما مسافت ، چالش هایی را شامل می گردد ، از جمله موضوعات اتصال و تأخیر. این را هم به یاد داشته باشیم که یک خرابی کوچک می تواند فاجعه بار باشد. همه اینها باعث می گردد که این شاهکار اجرا شده توسط دکتر تجاس پتل رئیس بخش قلب و عروق انستیتوی قلب اپکی در احمدآباد گجرات هند ، چشمگیر گردد.

دکتر پتل در این خصوص گفت: من افتخار می کنم که بخشی از این نقطه عطف پزشکی بوده ام.استفاده از تله ربتیکس برای درمان از راه دور می تواند با تأمین دسترسی به مراقبت های ویژه ای که ممکن است در غیر این صورت امکان پذیر نباشد ، بر زندگی تعداد قابل توجهی از افراد تأثیر بگذارد. من خوشحالم که تجربه خود را با جامعه بالینی به اشتراک بگذارم.

منبع: انتخاب
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 331

به "اولین عمل جراحی قلب از راه دور به وسیله ربات انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین عمل جراحی قلب از راه دور به وسیله ربات انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید