انتخاب سنگ مرغوب برای راه پله ساختمان

به گزارش گروه سرگرمی، پله ها از جمله قسمت هایی از ساختمان میباشند که مدام در معرض تردد هستند و امکان ساییدگی, آلودگی و خوردگی آنها بسیار بالاست. به همین دلیل انتخاب سنگ مناسب برای پوشش پله ها از اهمیت بالایی برخوردار است. سنگی که برای پله های ساختمان انتخاب میشود باید مقاومت بسیار بالایی داشته باشد و در برابر عوامل محیطی و تغییر آب و هوایی دچار آسیب نشود.

انتخاب سنگ مرغوب برای راه پله ساختمان

جهت دریافت خدمات پتینه نقاشی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

ایده آل ترین گزینه برای انتخاب سنگ پله, سنگ گرانیت است. این سنگ مقاومت بسیار بالایی دارد و در برابر تردد زیاد دچار ساییدگی و آسیب نمیشود. از این نوع سنگ برای پله های ساختمان های اداری یا مدارس و دیگر مکان هایی که تردد در آنها بسیار صورت میگیرد مناسب است. در مقایسه با سایر سنگ ها, سنگ گرانتیت برای استفاده در راه پله استاندارد تر میباشد اما استفاده از سنگ مرمریت, سنگ چینی, تراورتن و لایم استون هم رواج دارد. سنگ گرانیتی جلا و درخشندگی بی نظیری دارد و در برابر عوامل محیطی دچار آسیب نشده و زیبایی خود را حفظ میکند.

در انتخاب سنگ مناسب برای راه پله موارد زیر را باید در نظر داشت:

مقاومت در برابر ضربه

ازبین تمام سنگ ها, سنگ های آهکی به دلیل تراکم پایین, مقاومت بسیار پایینی دارند و به سرعت آسیب میبینند. سایر سنگ ها غیر از سنگ آهک مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه دارند.

مقاومت در برابر جذب آب

اگر سنگ جذب آب بالایی داشته باشد به راحتی آلودگی مایعات را به خود جذب میکند و سریع لکه میگیرد. علاوه بر آن, جذب آب توسط برخی سنگ ها باعث حل شدن املاح سنگ شده و آنها را به سطح می آورد و شوره ایجاد میکند. سنگ های گرانیت, مرمریت و چینی نسبت به لایم استون ها مقاومت بالاتری در برابر جذب آب دارند.

مقاومت در برابر مواد اسیدی و قلیایی

معمولا برای تمیز نمودن و رفع کردن آلودگی از سطح سنگ, از مواد شوینده ای استفاده میشود که حاوی اسید میباشند. بنابراین در انتخاب سنگ باید مقاومت آن را در برابر مواد اسیدی و قلیایی در نظر بگیریم. سنگ هایی مانند مرمریت و تراورتن در برابر مواد شیمیایی مقاوم نبوده و درخشش و جلای خود را از دست میدهند اما سنگ های گرانیتی بسیار مقاوم بوده و تغییری در ظاهر آنها به وجود نمی آید.

طرح و رنگ

انتخاب طرح و رنگ سنگ مورد نظر کاملا سلیقه ایست و این امر بستگی به خود افراد دارد که چه طرح و رنگی از سنگ را انتخاب کند.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 849

به "انتخاب سنگ مرغوب برای راه پله ساختمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب سنگ مرغوب برای راه پله ساختمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید