اقامتگاه های بوم گردی کشور به 2هزار واحد افزایش می یابد

به گزارش گروه سرگرمی، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه هم اکنون بیش از 600 اقامتگاه بوم گردی در کشور وجود دارد، گفت: تعداد این اقامتگاه ها با هدف جذب گردشگران داخلی و خارجی به زودی به 2هزار واحد افزایش می یابد.

اقامتگاه های بوم گردی کشور به 2هزار واحد افزایش می یابد

به گزارش خبرنگاران علی اصغر مونسان روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به ظرفیت های گردشگری بی بدیل کشور، گفت: مناطق روستایی این کشور دارای ظرفیت های کم نظیر گردشگری است و از این مزیت ها می توان برای توسعه روستایی استفاده کرد.

او ادامه داد: احیای بناهای تاریخی و ایجاد اشتغال در این مکان ها اولویت اول سازمان میراث فرهنگی است و باید در کنار ایجاد فضای مناسب در بافت های تاریخی نسبت به احیای این بافت ها اقدام شود.

او اضافه نمود: اقامتگاه های بوم گردی آداب ورسوم روستایی و فرهنگ ایرانی را به گردشگران خارجی معرفی کرده و به عبارتی تاریخ و فرهنگ این مرزوبوم را روایت می کند.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: اقامتگاه های بوم گردی منبع درآمد مناسبی برای روستائیان بوده و در ماندگاری روستائیان در روستاها، جلوگیری از مهاجرت و حاشیه نشینی مؤثر خواهد بود.

مونسان اظهار داشت: یک هزار منطقه گردشگری در کشور وجود دارد که می توان با بهره مندی مناسب ظرفیت های گردشگری کشور را افزایش داد.

او با اشاره به اینکه همزمان با هفته دولت 196 طرح در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی کشور به بهره برداری رسیده است، گفت: این طرح ها با 17 هزار و 900 میلیارد ریال اعتبار افتتاح شده است.

مونسان برای بررسی وضعیت حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به آذربایجان غربی سفر کرده بود.

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 238

به "اقامتگاه های بوم گردی کشور به 2هزار واحد افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقامتگاه های بوم گردی کشور به 2هزار واحد افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید