آیفون 15 و 15 پلاس نمایشگر همواره روشن نخواهندداشت؟!

به گزارش گروه سرگرمی، به نظر می رسد اپل سال جاری هم تنها در مدل های پرو و پرو مکس آیفون از نمایشگر LTPO استفاده می نماید.

آیفون 15 و 15 پلاس نمایشگر همواره روشن نخواهندداشت؟!

درحالی که اپل می خواهد جزیره پویا یا داینامیک آیلند را به تمام گوشی های سری آیفون 15 بیاورد، اما ظاهراً مانند سری آیفون 14، فناوری های پیشرفته ای مانند پروموشن و بعلاوه قابلیت نمایشگر همواره روشن (AOD) را همچنان محدود به مدل های پرو می نماید و خبری از آن ها در آیفون 15 و 15 پلاس نخواهد بود.

طبق ادعای یکی از منابع صنعتی، اپل سال جاری هم مانند سال گذشته میلادی، تنها در مدل های پرو از نمایشگر LTPO استفاده می نماید و به همین علت تنها خریداران این محصولات به فناوری پروموشن یا رفرش ریت 1 تا 120 هرتز دسترسی پیدا خواهند کرد.

اپل هماهنگی ها برای تحویل پنل های نمایشگر سری آیفون 15 را انجام داده است و به زودی جزئیات آن نهایی و برای فراوری انبوه آماده می گردد. تنها چیزی که تأیید شده این است که تنها مدل های پرو از نمایشگر LTPO با رفرش ریت 120 هزتر پشتیبانی می نمایند و خبری از این ویژگی در مدل های معمولی و پلاس نخواهد بود.

قابلیت نمایشگر همواره روشن به آیفون 15 و 15 پلاس راه پیدا نمی نماید

اگر گزارش اخیر صحت داشته باشد، قابلیت نمایشگر همواره روشن هم به صورت انحصاری برای مدل های پرو در نظر گرفته می گردد؛ چرا که برای دسترسی به آن باید نمایشگر توانایی رسیدن به رفرش ریت 1 هرتز را داشته باشد که با فناوری LTPO به دست می آید.

این اولین باری نیست که شاهد انتشار گزارشی درباره عدم آوردن فناوری LTPO به مدل های استاندارد و پلاس نسل بعدی آیفون هستیم. اواخر سال گذشته میلادی یکی از منابع معتبر دنیای فناوری، راس یانگ، هم مدعی شده بود که اپل جزیره پویا را به تمام گوشی های سری آیفون 15 می آورد، بااین حال به احتمال زیاد خبری از پنل LTPO در مدل های پایه نخواهد بود.

به گفته دیگر تحلیلگر مطرح بازار، مینگ-چی کو، شرکت BOE که وظیفه فراوری نمایشگر آیفون 15 و 15 پلاس را برعهده دارد، نمی تواند تا سال 2024 پنل های LTPO را به طور عمده فراوری کند.

با وجود موارد بالا، تمام مدل های سری آیفون 15 به تراشه نمایشگر OLED پیشرفته تر با مصرف انرژی پایین تر مجهز خواهند شد. این تراشه مبتنی بر لیتوگرافی 28 نانومتری به جای 40 نانومتری خواهد بود که منجر به افزایش شارژدهی دستگاه ها می گردد. با توجه به اینکه چندین ماه تا معرفی سری آیفون 15 فاصله داریم، همچنان باید منتظر انتشار گزارش ها و شایعات جدیدی درباره آن ها باشیم.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرادید
انتشار: 17 اسفند 1401 بروزرسانی: 17 اسفند 1401 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 2189

به "آیفون 15 و 15 پلاس نمایشگر همواره روشن نخواهندداشت؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 15 و 15 پلاس نمایشگر همواره روشن نخواهندداشت؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید