32 چوب دستی در دنیای هری پاتر و خواص جادویی هرکدام

به گزارش گروه سرگرمی، وقتی به یک جادوگر یا ساحره فکر می کنیم نمی توانیم او را بدون چوب دستی جادویی تصور کنیم. درست است که طلسم ها و وردها بدون چوب دستی هم اجرا می شوند اما وقتی جادوگران و ساحره ها چوب دستی یا عصای جادویی را در دست می گیرند انگار که قدرت کلمات بیشتر می شود. چوب دستی هری پاتر و دیگر جادوگران نور و تاریکی در فیلم های هری پاتر به خوبی این موضوع را نشان می دهد.

32 چوب دستی در دنیای هری پاتر و خواص جادویی هرکدام

اولیواندر مشهورترین چوب دستی ساز در بریتانیای کبیر و گرگوروویچ هم مشهورترین در اروپای شرقی بود. مطالعات تاریخی اجرا شده روی چوب دستی های ساخته شده از طریق این افراد نشان داده که آن ها واقعا دارای خواص جادویی بوده اند! این عصاها و چوب دستی ها از چوب خاصی ساخته می شدند و در مرکز خود نوعی مواد جادویی داشتند.

در این مطلب از خبرنگاران مگ می خواهیم 34 چوب دستی استفاده شده از طریق شخصیت های مختلف در داستان های هری پاتر را با هم بررسی کنیم و ببینیم هر کدام چطور ساخته شده و چه خاصیت های جادویی با خود به همراه دارد. پس اگر آماده هستید درهای دنیای جادو را باز کنیم.

✨ALOHOMORA✨

چوب دستی ها و نکاتی که در این مطلب بررسی می شود:

1. آلبوس دامبلدور

2. بلاتریکس لسترنج

3. سر کادوگان

4. سدریک دیگوری

5. دولورس آمبریج

6. دراکو مالفوی

7. فلور دلاکور

8. گیلدروی لاکهارت

9. هری پاتر

10. هرمیون گرنجر

11. هوراس اسلاگهورن

12. جیمز پاتر

13. لیلی ایوانز

14. لوسیوس مالفوی

15. مری کاترمو

16. مینروا مک گوناگال

17. نویل لانگ باتم

18. پیتر پتیگرو

19. کویرینوس کویرل

20. موس لوپین

21. رون ویزلی

22. روبئوس هاگرید

23. تام ریدل

24. ویکتور کروم

25. جینی ویزلی

26. ترلاونی

27. نیزه های نقره ای

28. الدریچ دیگوری و اوانجلین اورپینگتون

29. جیکوب

30. خواهر یا برادر جیکوب

31. چادویک بوت

32. سیلوانوس کتلبرن

چند نکته جالب درباره چوب دستی ها

قوی ترین چوب دستی های دنیای هری پاتر به ترتیب قدرت

مطالب جالب درباره هری پاتر

1. آلبوس دامبلدور

چوب دستی دامبلدور از چوب سنجد ساخته شده بود و در مرکز خود موس تسترال (اسب بال دار جادویی) را داشت. طول این چوب دستی 38.1 سانتیمتر است و انعطاف پذیری فوق العاده ای دارد. چوب دستی دامبلدور یکی از چوب های کهن مربوط به یادگاران مرگ است و با نام های چوب مرگ و عصای سرنوشت هم شناخته می شود.

2. بلاتریکس لسترنج

این چوب دستی از چوب گردو و با هسته ای از قلب اژدها ساخته شده است. 32.38 سانتی متر طول دارد و انعطاف پذیر است. این چوب دستی بعد از درگیری سال 1998 در مالفوی مانور به دست هرماینی گرنجر رسید. جالب است بدانید این چوب دستی بعد از اجرای نفرین Cruciatus روی خانواده نویل لانگ باتم قدرت بیشتری پیدا کرد.

3. سر کادوگان

همه چیز درباره این چوب دستی مثل یک افسانه است. از چوب خار سیاه با هستیه ای از سبیل ترول و به طول 22.86 سانتی متر ساخته شده و در جریان نبرد کادوگان با Wyvern of Wye شکسته شد. اما سر کادوگان با همین چوب دستی شکسته به مبارزه ادامه داد و در نهایت پیروز شد.

4. سدریک دیگوری

از این چوب دستی در اشعار یکی از آهنگ های سلستینا نام برده شده است. این چوب دستی منعطف از چوب کاج اروپایی و با هسته ای از پر ققنوس ساخته شده که 22.67 سانتیمتر طول دارد.

5. دولورس آمبریج

چوب دستی آمبریج از چوب توس ساخته شده است، در هسته خود بندی از قلب اژدها دارد و 20.32 سانتی متر طول دارد. این یکی از کوتاه ترین چوب دستی ها در دنیای هری پاتر است. این چوب دستی در جنگل ممنوعه از طریق سم های سنتوری شکسته شد.

6. دراکو مالفوی

چوب دستی مشهور دراکو از چوب درخت زالزالک، همراه با موهای تک شاخ ساخته شده است. 25.4 سانتی متر طول و تقریبا حالت فنری دارد. این چوب دستی بعد از درگیری در مالفوی مانور به مالکیت هری پاتر در آمد و هری پاتر هم تا وقتی چوب دستی کهن به دستش برسد، از این چوب دستی استفاده می کرد. هری در اولین استفاده از چوب دستی کهن، آن را اصلاح کرد.

7. فلور دلاکور

این چوب دستی از چوب رز و با هسته ای از موی مادربزرگ فلور ساخته شده است و 24.63 سانتی متر طول دارد. این چوب دستی انعطاف پذیر نیست، اما میراث جالبی با خود به همراه دارد. مادربزرگ فلور یک موجود جادویی نیمه انسان و بومی بلغارستان بوده و موهای او به چوب دستی فلور خاصیت جادویی بخشیده است.

8. گیلدروی لاکهارت

چوب دستی لاکهارت 22.86 سانتی متر طول دارد، از چوب گیلاس ساخته شده و در هسته خود قلب اژدها را پنهان کرده است. ظاهر آن کمی خمیده است که کاملا با سلیقه لاکهارت هماهنگی دارد.

9. هری پاتر

هری از دو چوب دستی مختلف استفاده کرد. اولی هسته ای از پر ققنوس داشت که بسیار زیبا و انعطاف پذیر بود. طول این چوب دستی حدود 30 سانتیمتر بود و یک دوقلو برای چوب دستی ولدمورت به حساب می آمد، چون پرهای ققنوسی که در هر دو چوب دستی به کار رفته بود از دم ققنوس دامبلدور گرفته شده بود. هری در سال 1997 وقتی از گودریک هالو فرار می کرد این چوب دستی را شکست.

در سال 1998 چوب دستی کهن به هری پاتر رسید. چوب دستی کهن وقتی طلسم Patronus را اجرا کرد صدها دمنتور را به طور هم زمان دفع می کرد و همین، نشان دهنده قدرت فوق العاده آن است. قدرت این چوب کهن یک بار دیگر در ایجاد شعله های طلایی برای محافظت از هری در برابر ولدمورت دیده شد.

چوب دستی دوم هری پاتر از خار سیاه و به طول 25.4 سانتی متر ساخته شد، اما هیچ وقت کسی متوجه نشد در هسته این چوب دستی جادویی چه چیزی قرار گرفته است. این چوب در سال 1997 از طریق رون ویزلی از یک قاپنده گرفته شد و هری تا سال 1998 از آن استفاده کرد. بعد از آن هم عصای دراکو مالفوی به دست هری پاتر رسید.

10. هرماینی گرنجر

چوب دستی هرماینی از چوب درخت انگور با هسته ای از رگ قلب اژدها ساخته شده است این چوب جادو، که 27.17 سانتی متر طول دارد، در سال 1998 وقتی که هرماینی دستگیر شد، مصادره شد. چوب دستی هرماینی نفرین انفجاری را اجرا کرد که توانست ناگینی، مار ولدمورت، را دفع کند. این نفرین توانست شرایط خوبی را برای فرار هری و هرماینی ایجاد کند.

11. هوراس اسلاگهورن

چوب دستی اسلاگهورن از چوب سرو ساخته شده بود و در مرکز خود رگی از قلب اژدها داشت. طول این چوب جادو 26 سانتی متر بود و خاصیت انعطاف پذیری خوبی داشت. متاسفانه از این چوب دستی اطلاعات بیشتری در دسترس نیست.

12. جیمز پاتر

چوب دستی جیمز پاتر 27.94 سانتی متر طول داشت، از چوب ماهون ساخته شده بود و هیچ کسی نمی داند در مرکز خود چه ماده جادوی را حمل می کرد. این چوب انعطاف پذیر ابزاری عالی برای تغییر شکل بود.

13. لیلی ایوانز

چوب دستی لیلی از چوب درخت بید، به طول 26 سانتی متر، ساخته شده بود و ماده جادویی مرکز آن تعیین نیست. این چوب برای انجام کارهای جادویی بسیار مناسب بود.

14. لوسیوس مالفوی

لوسیوس عصایی جادویی از جنس نارون با هسته ای از قلب اژدها داشت. طول آن 45.72 سانتی متر بود و سری به شکل مار داشت. ارباب ولدمورت با قرض گرفتن عصای لوسیوس توانست هری پاتر را در نبرد هفت نابود کند.

15. مری کاترمو

این چوب دستی از چوب گیلاس ساخته شده و در هسته خود موهای تک شاخ را دارد. طول آن 22 سانتیمتر است و از طریق کمیسیون ثبت احوال ماگل مصادره شد.

16. مینروا مک گوناگال

این احتمال وجود دارد که مینروا در سال 1947، وقتی 12 سال داشته، این چوب دستی را از مغازه اولیواندر خریده است. از چوب صنوبر ساخته شده و رگ قلب اژدها در میان آن پنهان شده است. این چوب دستی بسیار محکم 24.13 سانتی متر طول دارد.

این چوب جادویی در تغییر شکل بسیار سریع است. این همان چوبی است که در تغییر شکل انسانی دراکو مالفوی به سرخاب در مبارزه با پروفسور اسنیپ نقش داشت. در این نبرد مار آتشین اسنیپ به انبوهی از خنجرها تبدیل شد.

17. نویل لانگ باتم

اینطور حدس زده می شود که چوب دستی نویل از آخرین چوب های فروخته شده از طریق آقای اولیواندر قبل از ناپدید شدنش در سال 1996 بوده است. جنس آن از چوب درخت گیلاس است، در میان خود موهای تک شاخ را دارد و هیچ کسی از طول واقعی و قطعی آن اطلاع ندارد.

18. پیتر پتیگرو

از سال 1996 که آقای اولواندر ناپدید شد در اختیار پتیگرو بود و در سال 1998، بعد از درگیری در مالفوی مانور، به دست رون ویزلی رسید. این چوب دستی از چوب درخت شاه بلوط و با رگ قلب اژدها ساخته شده و 23.49 سانتی متر طول دارد. این چوب دستی به شکننده بودن مشهور است.

19. کویرینوس کویرل

در مورد این چوب دستی اطلاعات زیادی در دست نیست. فقط می دانیم که 22.86 سانتی متر طول دارد، خمیده است و از توسکا ساخته شده است.

20. موس لوپین

چوب دستی موس لوپین از چوب سرو ساخته شده و در قلب خود موی تک شاخ دارد. طول آن 26.03 سانتیمتر است و انعطاف پذیری بالایی دارد. ارتباط بین لوپین و چوب دستی بسیار مهم است. چوب دستی و عصای ساخته شده از چوب سرو با جادوگرانی که حاضرت خود را فدای دیگران کنند و با یک مرگ قهرمانانه به زندگی خود پایان دهند، هماهنگی و هم خوانی زیادی دارد.

لوپین هم بیشتر عمر خود را پنهان از دیگران گذراند و فقط خود را فدای نجات جان دیگران کرد. در آخر هم در نبرد هاگوارتز، در حال دفاع از ساکنان آن، درگذشت. این خواص چوب سرو به لوپین کمک کرد تا گرگینه بودن خود را از چشم دیگران پنهان کند.

21. رون ویزلی

رون ویزلی 3 چوب دستی داشت:

  • اولین چوب دستی یک چوب قدیمی متعلق به برادر چارلی بود که در سال 1992 بعد از درگیری با Whomping به شدت آسیب دید. از چوب خاکستر ساخته شده بود، 30.48 سانتی متر طول داشت و در هسته خود موهای تک شاخ داشت.
  • دومین چوب دستی را با پولی که پدرش در قرعه کشی دیلی پرافیت به دست آورده بود، خرید. اسناچرز این چوب دستی را گرفت و با چوب دستی پیتر پتیگرو جایگزین کرد. از چوب درخت بید و با مغز موهای اسب شاخدار بود و 35.56 سانتی متر طول داشت.
  • سومین و آخرین چوب دستی متعلق به پیتر پتیگرو بود که در جریان درگیری در مالفوی مانور به دست رون ویزلی رسید. رون تا وقتی که snatchers آن را دزدید، از همین چوب دستی استفاده می کرد. جنس آن از چوب شاه بلوط بود و در هسته خود رگ قلب اژدها داشت. این چوب دستی 23.49 سانتی متری هم به شکننده بودن معروفیت داشت.

22. روبئوس هاگرید

چوب دستی هاگرید از چوب بلوط به طول 40.64 سانتی متر ساخته شده اما هیچ کسی از ماده جادویی پنهان شده در هسته آن اطلاعی ندارد. ظاهر آن نسبتا خمیده است و وقتی هاگرید در سال سوم زندگی اش در هاگوارتز اخراج شد، از وسط به دو نیم شد.

23. تام ریدل

جنس این چوب دستی از چوب درخت سرخدار بود، در هسته خود پر ققنوس و 34.29 سانتی متر هم طول داشت. این چوب دستی برادر چوب دستی هری پاتر است چون در هسته خود پرهای دم هاکس را دارد.

24. ویکتور کروم

این چوب دستی از ممرز به طول 26 سانتی متر و با مغزی از رگ قلب اژدها ساخته شده است. این چوب جادویی که از طریق گریگوروویچ ساخته شده ظاهری ضخیم تر از حد معمول دارد و بسیار سفت و محکم است.

25. جینی ویزلی

تنها چیزی که از چوب دستی جینی ویزلی می دانیم این است که از چوب درخت سرخدار ساخته شده است. چوب دستی سرخدار به جادوگرانی متصل می شود که محافظانی جسور و شجاع برای دیگران هستند. یکی از مهم ترین و زیباترین خصوصیت اخلاقی جینی هم محافظت از دیگران است. او همیشه در کنار هری بود و معمولا از او در برابر دیگران محافظت می کرد.

26. ترلاونی

این چوب دستی از چوب درخت فندق ساخته شده، 24.13 سانتی متر طول دارد و در قلب خود موهای اسب شاخدار را پنهان کرده است. این چوب بسیار انعطاف پذیر است و شباهت زیادی به چوب دستی سیریوس بلک دارد. روی هر دو چوب دستی کلمات جادویی حک شده و دسته آن مربعی است. تنها تفاوت این ها در رنگشان است، چوب دستی ترلاونی تیره تر است و یک مارپیچ از قسمت دسته تا نوک چوب وجود دارد.

27. نیزه های نقره ای

نیزه های نقره ای نام یک باشگاه دوئل بدنام در قرن 18 میلادی بود است. افسانه ای وجود دارد که می گوید فقط جادوگران و ساحره هایی که چوب دستی هایشان از آسپن ساخته شده بود می توانستند عضو این باشگاه باشند. درباره این چوب دستی هیچ اطلاعات دیگری در دست نیست.

28. الدریچ دیگوری و اوانجلین اورپینگتون

درباره این چوب دستی هیچ اطلاعاتی در دست نیست. فقط می دانیم که چوب دستی آن ها دلیلی بر این بود که چوب دستی صنوبر سیاستمداران را به عنوان صاحبان خود انتخاب کنند.

29. جیکوب

چوب دستی جیکوب از چوب افرا ساخته شده بود، طول آن 25.4 سانتی متر بود و در میان خود رگی از قلب اژدها داشت. وقتی جیکوب از هاگوارتز اخراج شد چوب دستی اش را نصف کرد.

30. خواهر یا برادر جیکوب

خواهر یا برادر جیکوب یکی از چوب دستی هایی را خرید که در سال ای 1984 و 1989 بسیار آزمایش شده بودند. او چوب دستی اش را از بین 4 چوب زیر انتخاب کرد:

  • چوب اول از افار ساخته شده بود، 35.56 سانتی متر طول داشت و در ساخت آن از موی تک شاخ استفاده شده بود. این چوب دستی با خاصیت فنری توصیف شده است.
  • چوب دوم از اقاقیا ساخته شده بود، 30.48 سانتی متر طول داشت و در ساخت آن باز هم از موهای تک شاخ استفاده شده بود.
  • چوب سوم انعطاف پذیر نبود، 27.94 سانتی متر طول داشت و از ممرز ساخته شده بود. در هسته این چوب دستی رگ قلب اژدها قرار داشت.
  • چوب چهارم که از خار سیاه ساخته شده بود 28.57 سانتی متر طول دشت و در هسته آن موی تک شاخ قرار داشت. کمی خاصیت فنری و به اندازه مناسبی انعطاف پذیری داشت.

در سال 1989 هم یکی از این 3 چوب دستی را خریداری کردند:

  • چوب دستی اول که از آبنوس ساخته شده، 28.57 سانتی متر طول و در هسته خود رگ قلب اژدها دارد.
  • چوب دستی دوم از چوب سرخ ساخته شده، 27.94 سانتی متر طول داشته و در هسته خود موهای تک شاخ دارد.
  • چوب دستی سوم که 30.48 سانتی متر طول دارد از چوب لورل ساخته شده و در هسته خود پر ققنوس دارد.

31. چادویک بوت

در مورد چوب دستی بوت اطلاعات زیادی در دست نیست. فقط می دانیم که در هسته خود شاخ مار شاخ دار را دارد و سازندگان آن ایزولت سایبر و جیمز استوارت بوده اند.

32. سیلوانوس کتلبرن

درباره این چوب دستی هم اطلاعات زیادی در دست نیست. تنها چیزی که درباره آن می دانیم این است که 29.21 سانتی متر طول داشته، از چوب شاه بلوط ساخته شده و از آن به عنوان شلاق یاد می شده است.

چند نکته جالب درباره چوب دستی ها

جالب است بدانید درباره چوب دستی دیلن ماروود اطلاعت بسیار کمتر از سیلوانوس کتلبرن در دسترس است و فقط می دانیم که از چوب درخت سیب ساخته شده است.

هری پاتر در سال 1991 چند عصا را امتحان کرد که همه از طریق اولواندر ساخته شده بودند. اولین چوب دستی از راش به طول 22.86 سانتی متر و با هسته رگ قلب اژدها ساخته شده بود. این چوب دستی بسیار زیبا و انعطاف پذیر بود.

چوب دستی دوم از افرا به طول 17.78 سانتی متر و با هسته ای از پر ققنوس ساخته شده بود و به عنوان یک چوب دستی شلاقی شناخته می شد.

چوب دستی سوم از آبنوس و با هسته ای از موهای تک شاخ ساخته شده بود که 21.59 سانتی متر طول داشت. این چوب دستی با خاصیت فنری توصیف شده است.

یکی دیگر از چوب دستی های اولیواندر که در سال 1984 از طریق برادران جیکوب آزمایش شد از چوب درخت سیب به طول 22.86 سانتی متر و با هسته رگ قلب اژدها ساخته شده بود.

قوی ترین چوب دستی های دنیای هری پاتر به ترتیب قدرت

  • چوب دستی کهن
  • چوب دستی مرلین
  • چوب دستی اصلی پروفسور دامبلدور
  • چوب دستی ارباب ولدمورت
  • چوب دستی هری پاتر
  • چوب دستی بلاتریکس لسترنج
  • چوب دستی گلرت گریندل والد
  • چوب دستی مینروا مک گوناگال
  • چوب دستی فلیت ویک
  • چوب دستی مادامم بونز
  • چوب دستی آنتونین دولوهوف
  • چوب دستی لوسیوس مالفوی
  • چوب دستی رموس لوپین
  • چوب دستی جیمز پاتر
  • چوب دستی گیلدروی لاکهارت

مطالب جالب درباره هری پاتر

اگر دوست دارید درباره هری پاتر بیشتر بخوانید، مطالب زیر را به شما پیشنهاد می دهیم:

مرور کلی

در این مطلب 32 چوب دستی از چوب های جادویی دنیای هری پاتر را با هم بررسی کردیم. صاحبان تمام این چوب دستی ها طرفداران خاص خود را دارند و مطمئنا از خواندن قدرت های این چوب های جادو شاد می شوند. البته شخصیت های داستان های هری پاتر بیشتر از این ها است. برایمان بنویسید به نظر شما جای چوب دستی کدام شخصیت در این لیست خالی بود؟

منبع: fictionhorizon

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 28 فروردین 1402 بروزرسانی: 28 فروردین 1402 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 2203

به "32 چوب دستی در دنیای هری پاتر و خواص جادویی هرکدام" امتیاز دهید

1 کاربر به "32 چوب دستی در دنیای هری پاتر و خواص جادویی هرکدام" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "32 چوب دستی در دنیای هری پاتر و خواص جادویی هرکدام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید