کلاهبرداری 7 میلیاردی در فضای مجازی

به گزارش گروه سرگرمی، رئیس پلیس فتا پایتخت از دستگیری فردی که 7 میلیارد و 500 میلیون ریال از کاربران شبکه های اجتماعی به بهانه خرید خودرو های لوکس کلاهبرداری نموده بود، اطلاع داد.

کلاهبرداری 7 میلیاردی در فضای مجازی

به گزارش ، سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا پایتخت از دستگیری کلاهبردار شبکه های اجتماعی اطلاع داد و گفت: سیزدهم شهریور ماه سال جاری خانم جوانی با در دست داشتن پرونده ای از دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای ناحیه 31 تهران به پلیس فتا مراجعه و اظهار کرد که فروردین ماه سال جاری در شبکه اجتماعی اینستاگرام با فردی که مدعی بود فروشنده خودرو های لوکس خارجی است و با دریافت پلاک گذر موقت می تواند خودرو های گران قیمت به تهران بفرستد، آشنا شدم. به وسیله شبکه اجتماعی واتس آپ تعدادی عکس از خودرو های لوکس و گران قیمت برایم ارسال کرد و پس از چندین مرتبه مصاحبه و پرسیدن قیمت خودرو ها برای خرید خودرویی توافق کردیم و قرار شد خودرویی را خریداری و پس از انجام کار های گمرگی و دریافت پلاک گذر موقت، به تهران بفرستد.

وی اضافه نمود: شاکی ادامه داد، فروشنده خودرو به بهانه های مختلفی از جمله انجام مراحل اداری، اخذ پلاک موقت و ... مبلغ یک میلیاد و 200 میلیون ریال از من دریافت نموده است، ولی با گذشت 6 ماه خودرویی را دریافت نکردم به ادعا های فروشنده مشکوک شدم به گمرک مراجعه کردم، متوجه شدم خودرویی با مشخصاتی که این فرد ابراز کرد در گمرک وجود ندارد و ثبت نشده است.

سرهنگ کاظمی بیان نمود: با دریافت شکایت، تیمی از مهندسان پلیس فتا، شناسایی هویت و مخفیگاه متهم را در دستور کار قرار دادند و پیروز شدند در تحقیقات پلیسی، مخفیگاه این مرد را که ساکن تهران بود، شناسایی نمایند.

وی با اشاره به اینکه ماموران در پایش های اطلاعاتی پرونده های مشابه دیگری در پلیس فتا پایتخت به همین شیوه طرح شده است، گفت: پلیس در تحقیقات اولیه پلیس متوجه شد که متهم میخواهد به یکی از استان های کشور متواری و مخفیگاه خود را تغییر دهد که نتیجه تحقیقات صورت گرفته در اختیار مقام قضائی قرار داده شد و دستور دستگیری متهم اخذ و تردد وی به کنترل در آمد.

رئیس پلیس فتا پایتخت توضیح داد: با دریافت دستور قضائی ماموران پلیس فتا پیروز شدند متهم را 6 آذر ماه در فرودگاه مهر آباد در حالی که قصد سوار شدن بر هواپیما را داشت دستگیر نمایند.

وی ادامه داد: تا کنون متهم به 5 فقره کلاهبرداری به همین شیوه به مبلغ 7 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتراف نموده است.

سرهنگ کاظمی با اشاره به اینکه فضای مجازی یک فضای خطرناک و بی ثبات برای افرادی که از سطح سواد رسانه ای کمتری برخوردارند است، تاکید نمود: کلاهبرداران با سوء استفاده از عدم آگاهی کاربران و جلب اعتماد آنان با استفاده از روش هایی مختلف در وهله اول اعتماد طرف مقابل را جلب و سپس کلاهبرداری می نمایند.

وی اضافه نمود: شهروندان معاملاتشان را در فضای حقیقی پس از انجام استعلام های لازم و احراز هویت افراد انجام دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 601

به "کلاهبرداری 7 میلیاردی در فضای مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلاهبرداری 7 میلیاردی در فضای مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید