موتورولا Razr؛ به باریکی تیغ!

به گزارش گروه سرگرمی، تا حدود سال های 2004 میلادی تصور عمومی در مورد گوشی های تلفن همراه همچنان شبیه به آجری بود که فقط در حال کوچک تر و سبک تر شدن است! تا این که موتورولا در همین سال گوشی Motorola Razr V3 را معرفی کرد. موتورولا Razr یک گوشی تاشوی فوق العاده باریک با بدنه آلومینیومی بود که به ناگهان همه را شگفت زده کرد و می توانست در یک نگاه دل هر کسی را برباید. طراحی این گوشی به قدری جذاب بود که موتورولا ابتدا آن را به عنوان یک گوشی فشن با قیمتی بالا روانه بازار کرد. این حرکت هوشمندانه باعث شد موتورولا ریزر به نمادی از متفاوت بودن تبدیل و جذابیت آن برای مردم باز هم بیشتر شود.

موتورولا Razr؛ به باریکی تیغ!

جالب اینجاست که Razr V3 در زیر ظاهر فریبنده خود در واقع یک گوشی بسیار معمولی بود. صفحه نمایش TFT نسبتا بزرگ (البته در زمان خودش) با رزولوشن 176 در 220 پیکسل، یک صفحه نمایش خارجی کوچک تر، دوربین عکاسی VGA، بلوتوث، پشتیبانی از GPRS و 5.5 مگابایت حافظه داخلی تنها چیزهای بودند که Razr V3 زیر ظاهر جذاب خود پنهان کرده بود.

شاید باور نکنید ولی موتورولا Razr V3 حتی قادر به پخش کردن موسیقی هم نبود! پس از یک سال قیمت Razr V3 به مرور پایین تر آمد و همین موضوع این گوشی را به یکی از پیروز ترین گوشی های زمان خود تبدیل کرد که تا سال 2007 بیش از 130 میلیون دستگاه از آن فروش رفته بود.

در سال 2007 میلادی نسخه بعدی Razr با نام Razr2 معرفی گشت که نه تنها می توانست موسیقی پخش کند، بلکه صفحه نمایش خارجی آن بزرگ تر و از نوع لمسی بود. موتورولا پس از تجربه پیروز نسل قبلی Razr خود را برای پیروزیت های بزرگتری آماده کرده بود. ولی در همان سال اپل از نسل اول آیفون با سخت افزار بسیار قدرتمندتر و قابلیت های متنوع رونمایی کرد و نقشه های موتورولا را نقش بر آب کرد.

بااین حال سری گوشی های Razr موتورولا در تاریخ به عنوان گجت هایی نمادین باقی می مانند که نشان دادند چگونه استراتژی بازاریابی در کنار طراحی هوشمندانه می تواند نقص های تکنولوژی را پوشش دهد. شاید گوشی های هوشمند امروزی قابلیت های بسیار زیادی داشته باشند ولی اگر منصفانه قضاوت کنیم موتورولا Razr واقعا گوشی هیجان انگیزتری بود.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 121

به "موتورولا Razr؛ به باریکی تیغ!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موتورولا Razr؛ به باریکی تیغ!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید