سفر های دریایی نوروز از مرز 2 میلیون گذشت

به گزارش گروه سرگرمی، رئیس ستاد سفر های دریایی نوروزی کشور با اعلام عبور از مرز 2 میلیون سفر دریایی در نوروز 1401، گفت: در امسال با افزایش 15 درصدی مسافر دریایی نسبت به سال 98 روبرو شده ایم.

سفر های دریایی نوروز از مرز 2 میلیون گذشت

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، حسین عباس نژاد در رابطه با آخرین شرایط سفر هایی دریایی نوروز 1401، گفت: آمار سفر های دریایی از 25 اسفندماه سال گذشته تا به امروز بر اساس طرح تسهیل سفر های دریای نوروز از مرز 2 میلیون سفر عبور نموده و خوشبختانه هیچگونه مشکل فنی و ایمنی وجود نداشته و خدمات ایمنی سفر به شکل مطلوب ارائه شده است.

وی ادامه داد: از بنادر و مجاری مجاز دریانوردی، عملیات ها به صورت روان و بی وقفه در حال اجرا است و بعضی بنادر کشور نظیر بنادر حقانی و ذاکری 24 ساعته در حال فعالیت هستند.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به افزایش تعداد شناور ها و جایگاه در طرح تسهیل سفر های دریایی نوروز 1401، اعلام کرد: طی 2 سال اخیر که با شیوع ویروس کرونا همراه بودیم بعضی شناور ها از رده خارج شدند و نگرانی مبنی بر این وجود داشت که با مشکل جایگاه روبرو شویم، اما با همت شناورداران، مالکان، پیگیری های سازمان بنادر دریانوردی و تسهیلات ارائه شده از سوی این سازمان با تعداد مضاعف شناور و جایگاه چه در بخش خودرو و چه در بخش مسافر روبرو شدیم.

عباس نژاد با اعلام افزایش 15 درصدی مسافر دریایی در سال 1401 نسبت به سال 98، گفت: در بخش در خودرو نیز با افزایش 20 درصد افزایش مسافر خودرویی روبرو شده ایم.

وی ادامه داد: خوشبختانه در امسال با استقبال خوب مسافران در بخش سفر های دریایی روبرو هستیم.

رئیس ستاد سفر های دریایی نوروزی کشور با بیان اینکه مبادی و تردد غیرمجاز مهم ترین چالش ایمنی سفر های دریایی هستند، به مسافران توصیه کرد که از مبادی مجاز اعلام شده از سوی سازمان بنادر و دریانوردی چه در بخش تفریحات ساحلی و چه در بخش سفر های دریایی استفاده نمایند تا با تضمین ایمنی و ارائه خدمات مطلوب روبرو شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 خرداد 1401 بروزرسانی: 13 خرداد 1401 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 2025

به "سفر های دریایی نوروز از مرز 2 میلیون گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر های دریایی نوروز از مرز 2 میلیون گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید