راهنمای خرید برترین گوشی از نظر پردازنده؛ 10 مدل قدرتمند و همه فن حریف

به گزارش گروه سرگرمی، آیا در پی خرید برترین گوشی از نظر پردازنده هستید؟ در این مقاله قصد داریم ابتدا انواع پردازنده موبایل را تعریف نموده و سپس برترین پردازنده گوشی را معرفی کنیم. سپس 10 تا از برترین گوشی از نظر پردازنده را مطابق با سه دسته بالا رده، میان رده و مالی برای خرید پیشنهاد می کنیم که کیفیت مطلوبی دارند.

راهنمای خرید برترین گوشی از نظر پردازنده؛ 10 مدل قدرتمند و همه فن حریف

برترین پردازنده گوشی

در زمان حال حاضر، پنج پردازنده را می توان برترین پردازنده گوشی تلقی کرد. به طور خلاصه این پنج مورد به توضیح زیر هستند:

1. پردازنده کوالکام اسنپ دراگون (Qualcomm Snapdragon)

اسنپ دراگون رسما یکی از برترین و مجذوب نماینده ترین انواع پردازنده موبایل تلقی می گردد. در حال حاضر سه سری متفاوت از این پردازنده تحت عنوان سری 400، 600 و 800 فراوری و به بازار عرضه شده است. خیلی ساده می توان این گونه گفت که سری 800 برای گوشی های موبایل بالا رده، سری 600 برای گوشی های میان رده و سری 400 برای گوشی های مالی طراحی شده اند.

پردازنده های اسنپ دراگون گرمای کمی را فراوری می نمایند، به این علت که انرژی بسیار کمی را هم مصرف می نمایند. به همین علت، اگر قصد خرید یک گوشی هوشمند نو مجهز به این پردازنده را داشته باشید، باتری دستگاه به راحتی داغ نخواهد شد.

2. پردازنده بایونیک (Bionic)

پردازنده بایونیک به طور منحصر به فرد به وسیله کارشناسان و مهندسین شرکت اپل ساخته می گردد. این پردازنده در آیفون های شرکت اپل از سال 2014 مورد استفاده قرار گرفته و در حد و میزان اسنپ دراگون کارایی دارد.

3. پردازنده اگزینوس (Exynos)

این مدل پردازنده به وسیله شرکت سامسونگ طراحی می گردد. هر چند، سامسونگ تنها از اگزینوس برای فراوری محصولات خود استفاده ننموده و در بعضی از گوشی های سامسونگ می توان چیپست اسنپ دراگون را هم مشاهده کرد.

4. مدیاتک (Mediatek)

این چیپست نسبت به مواردی مثل اسنپ دراگون در رتبه پایین تری قرار می گیرد؛ چرا که تراشه مذکور انرژی بیشتری را از باتری طلب می نماید و همین موضوع امکان دارد گرمای زیادی را در گوشی رقم زند. با این حال، می توان ادعا کرد که مدیاتک، برترین پردازنده گوشی های میان رده به شمار میرود. با این حال، پردازنده های مدیاتک در زمانی که این مطلب نوشته می گردد به چند مدل تقسیم می شوند:

  • سری G: برترین پردازنده موبایل برای گیم تلقی می گردد.
  • سری A: از هوش مصنوعی پیشرفته و قابل توجهی برخوردار است و می توان ویدیوهایی را با کیفیت بالا ضبط کرد.
  • سری X: نسبت به دو سری قبلی در پله پایین تری قرار می گیرد.

5. پردازنده کایرین (Kirin)

شرکت هواوی کوشش نموده تا برای عقب نماندن از سایر شرکت ها، پردازنده منحصر به فرد خود را تحت عنوان کایرین طراحی کند. از آنجایی که این پردازنده برای گوشی های مالی مثل Mate 8 به کار رفته، قدرت و بهره وری پردازنده نسبت به سایر مدل ها در این مقاله کمتر است.

در ادامه قصد داریم برترین گوشی از نظر پردازنده را معرفی کنیم. گفتنی است محصولات زیر بر اساس هفته دوم دی 1402 انتخاب شده اند. بعلاوه رتبه بندی فهرست برترین گوشی های این مقاله بر اساس نمره تست پردازنده از بنچمارک AnTuTu معین شده است.

1. گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S23 Ultra

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S23 Ultra را می توان رسما برترین گوشی از نظر پردازنده در سطح بالا رده تلقی کرد. این محصول به پردازنده اسنپ دراگون 8 نسل دوم (4 نانومتری) مجهز شده که فرکانس پردازنده 2.0 تا 3.36 گیگاهرتز به شمار میرود. به لطف اندازه رم 12 گیگابایت می توان سنگین ترین نرم افزارهای اندرویدی را با این گوشی اجرا کرد. پارامتر AnTuTu در این محصول، 382146 گزارش شده است.

صفحه نمایش قدرتمند این گوشی با نرخ به روز رسانی 120 هرتز و حدبیشتر روشنایی 1750 نیت یکی دیگر از ویژگی های کلیدی در این محصول محسوب می گردد. هر چند، پردازنده گرافیکی آدرنو 740 و چهار حسگر بی نظیر دوربین نیز از سایر قابلیت های هیجان انگیز در این گوشی موبایل تلقی می گردد.

2. گوشی موبایل شیائومی مدل 13T Pro

برترین پردازنده گوشی شیائومی در محصول 13T Pro به کار رفته است. در این گوشی پردازنده مدیاتک دایمنسیتی 9200 نصب شده که فرکانس پردازنده 2 تا 3.35 گیگاهرتز را دارا هستند. بعلاوه پردازنده گرافیکی موبایل Immortalis G715 MC11 نیز به همراه پردازنده مرکزی گوشی موبایل به خوبی از عهده پردازش کارهای گرافیکی بر می آید. امتیاز بنچمارک Antutu این مدل گوشی موبایل 386656 اعلام شده است.

اندازه رم 12 گیگابایت و حافظه داخلی 512 گیگابایت در این مدل گوشی موبایل دیده می گردد. بعلاوه صفحه نمایش با حدبیشتر روشنایی 2600 نیت و نرخ به روز رسانی تصویر 144 هرتز از جمله سایز ویژگی های صفحه نمایش بسیار خوب این گوشی میان رده محسوب می گردد. این گوشی موبایل برای فیلم برداری و عکاسی هم مناسب به نظر می رسد؛ چرا که به سه ماژول دوربین با رزولوشن 50 مگاپیکسل مجهز شده و از طرفی امکان عکاسی HDR به صورت اتوماتیک به وسیله این گوشی وجود دارد. در نهایت باید به باتری قدرتمند 5000 میلی آمپر ساعت گوشی اشاره نمود که از قابلیت شارژ سریع با توان 120 وات بهره می برد؛ بر همین اساس، صفر تا 100 گوشی تنها در 19 دقیقه پر می گردد.

3. گوشی موبایل شیائومی مدل 12T Pro

گوشی موبایل شیائومی مدل 12T Pro سال 2022 معرفی شده اما به عنوان یک گوشی پرچم دار، از تراشه اسنپ دراگون 8 نسل اول با فرکانس پردازنده 2.0 تا 3.1 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی آدرنو 730 بهره می برد. این محصول با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی می تواند یکی از برترین گزینه های موجود برای خرید به نظر برسد. چیپست درون این مدل گوشی پیروز شده نمره 361382 را از بنچمارک Antutu کسب کند.

یکی دیگر از مجذوب نمایندهیت های این مدل گوشی، امکان فیلم برداری با رزولوشن 8K با سرعت 24 فریم بر ثانیه است که برای یک مدل گوشی پرچم دار، این مزیت به شدت جالب خواهد بود. بعلاوه، باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت با قابلیت شارژ سریع با توان 120 وات در این مدل گوشی شیائومی هم دیده می گردد. این مدل محصول برای تجربه عکاسی هم یک تجربه مثال زدنی را برای کاربر فراهم می نماید.

4. گوشی موبایل شیائومی مدل Poco F5

گوشی موبایل شیائومی مدل Poco F5 که در سه رنگ مشکی، سفید و آبی به فروش می رسد، برترین گوشی از نظر پردازنده در بین میان رده های بازار محسوب می گردد. این گوشی که به تازگی وارد بازار شده، از پردازنده اسنپ دراگون 7 نسل دوم با فرکانس 1.8 تا 2.91 گیگاهرتز و بعلاوه پردازنده گرافیکی آدرنو 725 بهره می برد. از طرفی دیگر، اندازه رم 12 گیگابایت و حافظه داخلی 256 گیگابایت، مشخصات نسخه ای است که در این مقاله انتخاب شد. به لطف 3 ماژول دوربین با رزولوشن 64 مگاپیکسل می توان از عکاسی با این گوشی و فیلم برداری با رزولوشن 4K لذت برد. نمره بنچمارک Antutu پردازنده مرکزی این مدل گوشی 351890 اعلام شده است.

در داخل این گوشی یک عدد باتری قدرتمند 5000 میلی آمپر ساعت تعبیه شده که از قابلیت شارژ سریع با توان 67 وات پشتیبانی می نماید. به طور کلی، گوشی Poco F5 در دسته میان رده یک محصول بسیار خوب تلقی می گردد.

5. گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S23 FE - پک ویتنام

از سری Galaxy S23 FE می توان به عنوان یکی از مجذوب نماینده ترین میان رده های سامسونگ یاد کرد. در این محصول تراشه اگزینوس 2200 چهار نانومتری با فرکانس پردازنده مرکزی 1.8 تا 2.8 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Xclipse 920 دیده می گردد. بعلاوه در نسخه ای که آن را معرفی می کنیم 128 گیگابایت حافظه داخلی و هشت گیگابایت رم نیز وجود دارد. این مدل گوشی از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی نماید. نمره تست پردازنده مرکزی این مدل گوشی در AnTuTu مساوی با 322785 است.

سه ماژول دوربین 50 مگاپیکسل و دوربین سلفی 10 مگاپیکسل برای عکاسی مناسب خواهد بود. دوربین ها به حسگر تله فوتو و لرزشگیر اپتیکال تصویر مجهز شده اند. این گوشی با باتری 4500 میلی آمپر ساعت عرضه شده است. در داخل جعبه گوشی، یک عدد آداپتور 25 وات و کابل USB-C نیز مشاهده می گردد.

6. گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 12 Pro 4G

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 12 Pro 4G یک محصول میان رده مجذوب نماینده و مدرنی است که به پردازنده اسنپ دراگون 732G هشت نانومتری با فرکانس 1.8 تا 2.2 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی آدرنو 618 مجهز شده است. محصولی که در این مقاله انتخاب شده، هشت گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی دارد. بعلاوه خوشبختانه این گوشی از کارت حافظه micro SD هم پشتیبانی می نماید؛ هر چند، شیار کارت حافظه با سیم کارت مشترک است.

صفحه نمایش 6.67 اینچ با رزولوشن 1080 پیکسل، رابط کاربری MIUI 13، چهار ماژول دوربین با رزولوشن 108 مگاپیکسل، دوربین اصلی 16 مگاپیکسل و امکان فیلم برداری با رزولوشن 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه از سایر مشخصات فنی مهم در این گوشی به شمار میرود. این گوشی موبایل با باتری لیتیوم یون با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت از قابلیت شارژ سریع با توان 67 وات نیز بهره می برد.

7. گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X4 Pro 5G 2201116PG

گوشی موبایل شیائومی Poco X4 Pro دو سیم کارت، با ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت یکی دیگر از برترین گوشی های موبایل از جنبه پردازنده به شمار می رود که در دو رنگ زرد و آبی به فروش می رسد. این گوشی موبایل از پردازنده اسنپ دراگون 695 5G با فرکانس 1.7 تا 2.2 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی آدرنو 619 بهره می برد. بعلاوه، این محصول از کارت حافظه microSD پشتیبانی می نماید. امتیاز پردازنده این گوشی در بنچمارک AnTuTu معادل 255804 است.

صفحه نمایش 6.7 اینچی این گوشی موبایل از رزولوشن 1080 پیکسل و تراکم پیکسلی 395 پیکسل بر اینچ بهره می برد. بعلاوه نرخ به روز رسانی تصویر 120 هرتز و حدبیشتر روشنایی 1200 نیت در این محصول دیده می گردد.

سه ماژول دوربین با رزولوشن 108 مگاپیکسل و یک دوربین سافی با رزولوشن 16 مگاپیکسل در این گوشی موبایل تعبیه شده است. باتری لیتیوم-پلیمر با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت با قابلیت شارژ سریع با توان 67 وات از تکنولوژی شارژ سریع Quick Charge 3 بهره می برد.

8. گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X5 Pro 5G

گوشی موبایل Poco X5 Pro 5G یک گزینه مجذوب نماینده دیگر برای خرید محسوب می گردد. این گوشی میان رده به پردازنده اسنپ دراگون 778G شش نانومتری و پردازنده گرافیکی آدرنو 642L مجهز شده است. در مدل موجود در این مقاله، هشت گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی برای این گوشی موبایل تعریف شده است. این گوشی از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی نماید. امتیاز بنچمارک AnTuTu پردازنده مرکزی این گوشی 199745 به شمار می رود.

صفحه نمایش 6.67 اینچی این گوشی موبایل از نرخ به روز رسانی 120 هرتز و حدبیشتر روشنایی 900 نیت بهره می برد. از طرفی دیگر، سه ماژول دوربین با رزولوشن 108 مگاپیکسل به انضمام دوربین سلفی 16 مگاپیکسل از مشخصات دوربین های این مدل گوشی محسوب می گردد. باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت با قابلیت شارژ سریع با توان 67 وات در این مدل گوشی موبایل هم تعبیه شده است. این محصول شاید برترین گوشی از نظر پردازنده نباشد، اما یکی از برترین گزینه های ارزان برای گیمرهای موبایل به شمار میرود.

9. گوشی موبایل شیائومی مدل Poco C65

گوشی موبایل شیائومی مدل Poco C65 یک محصول مالی است که از تراشه مدیاتک هلیو G85 با فرکانس 1.8 تا 2.0 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 بهره می برد. این گوشی موبایل از اندازه رم هشت گیگابایت و حافظه داخلی 256 گیگابایت استفاده می نماید. بعلاوه گوشی مذکور از کارت حافظه micro SD هم پشتیبانی می نماید. نمره تست CPU در بنچمارک AnTuTu 72314 گزارش شده است.

به این نکته باید دقت کرد که صفحه نمایش این گوشی 720 پیکسل بوده اما میزان صفحه 6.74 اینچ به شمار میرود. بعلاوه نرخ به روز رسانی صفحه نمایش 90 هرتز و حدبیشتر روشنایی 600 نیت برای این مدل گوشی گزارش شده است. دو عدد ماژول دوربین با رزولوشن 50 مگاپیکسل و دوربین سلفی با رزولوشن 8 مگاپیکسل از مشخصات اصلی دوربین این گوشی موبایل دانسته می گردد. با وجود این که گوشی Poco C65 یک تلفن همراه مالی به شمار میرود، باتری قدرتمند 5000 میلی آمپر ساعت با قابلیت شارژ سریع 18 وات در این مدل گوشی دیده می گردد.

10. گوشی موبایل شیائومی مدل Poco M5

گوشی موبایل شیائومی مدل Poco M5 برترین گوشی از نظر پردازنده از جنبه ارزانی در این مقاله به شمار می رود. تراشه مدیاتک هلیو G99 به انضمام پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 در این گوشی وجود دارد. بعلاوه حافظه داخلی 128 گیگابایت و اندازه رم چهار گیگابایت از سایر مشخصات حافظه است. این گوشی موبایل از کارت حافظه micro SD پشتیبانی می نماید و یک شیار مجزا برای این کارت حافظه در نظر گرفته شده است. پردازنده مرکزی این گوشی در بنچمارک AnTuTu پیروز شده نمره 102162 را کسب کند.

صفحه نمایش 90 هرتزی و حدبیشتر روشنایی 500 نیت از سایر مشخصات فنی این گوشی موبایل محسوب می گردد. سه ماژول دوربین50 مگاپیکسل و دوربین سلفی 5 مگاپیکسل نیز در این گوشی دیده می گردد. باتری به کار رفته در این مدل گوشی از نوع 50000 میلی آمپر ساعت بوده که از قابلیت شارژ سریع با توان 18 وات پشتیبانی می نماید.

کدام گوشی به درد ما می خورد؟

احتمالا خرید برترین گوشی از نظر پردازنده به علت قیمت بالای محصولات برای همه میسر نیست. بنابراین، اگر صرفا در پی این موضوع هستید که برترین پردازنده موبایل برای گیم چیست، شما با برترین پردازنده گوشی های میان رده هم می توانید بیشتر بازی های معروف دنیای موبایل مثل آسفالت 9 و کالاف دیوتی را تجربه کنید. در هر صورت، اگر از همه نظر می خواهید گوشی شما قوی باشد، خرید سه گزینه اول را پیشنهاد می کنیم؛ چرا که رسما با قدرتِ برترین cpu گوشی آشنا می شوید. در غیر این صورت، گوشی های میان رده شیائومی می توانند بیشتر احتیاجهای شما را برآورده نمایند. از تدوین ویدیو کلیپ ها گرفته تا سلفی گرفتن با دوستان و خانواده را می توانید با گوشی های میان رده موجود در این فهرست به راحتی تجربه کنید.

قبل از خرید گوشی موبایل حتما به این نکته دقت کنید که آیا محصول مورد نظر از کارت حافظه جانبی پشتیبانی می نماید یا خیر. اگر محصول مورد نظر فاقد این قابلیت است، حتما به سراغ خرید گزینه ای بروید که حافظه داخلی آن بیشتر از 128 گیگابایت باشد تا دغدغه پر شدن حافظه داخلی گوشی را در آینده نزدیک نداشته باشید.

اگر از جنبه بودجه با مضیقه روبه رو هستید، به طور کلی گوشی های میان رده شیائومی سری Poco برای کارهای سنگین مثل تجربه بازی های ویدیویی گزینه به مراتب بهتری تلقی می شوند. با این حال، گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S23 FE با تراشه اگزینوس 2200 چهار نانومتری یک آیتم فوق العاده مجذوب نماینده به شمار میرود که شما را از تمام جوانب راضی نگه می دارد. به همین علت، در صورتی که علاقه ای به خرید گوشی های شیائومی ندارید، با کمی افزایش بودجه می توانید با خرید گوشی موبایل Galaxy S23 FE خودتان را از خرید گوشی موبایل نو در آینده نزدیک و حتی دور بی احتیاج کنید!

منبع: خبرنگاران مگ

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 دی 1402 بروزرسانی: 11 دی 1402 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 2274

به "راهنمای خرید برترین گوشی از نظر پردازنده؛ 10 مدل قدرتمند و همه فن حریف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید برترین گوشی از نظر پردازنده؛ 10 مدل قدرتمند و همه فن حریف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید