اعلام کشف سکه اشکانی الیمایی در محوطه تاریخی شکال ماهشهر

به گزارش گروه سرگرمی، ایلنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، کشف سکه اشکانی الیمایی در محوطه تاریخی شکال ماهشهر صورت گرفت.

اعلام کشف سکه اشکانی الیمایی در محوطه تاریخی شکال ماهشهر

داستان چیست؟

احمدرضا حسینی بروجنی، معاون میراث فرهنگی خوزستان اضافه نمود: پس از انتشار اخباری در فضای مجازی مبنی بر حضور حفاران غیرمجاز در محوطه تاریخی شکال شهرستان ماهشهر، این موضوع بی درنگ در دستور کار پیگیری یگان حفاظت میراث فرهنگی استان نهاده شد که در پی آن سرهنگ رامین مکناوی فرمانده این یگان طی هماهنگی با فرمانده انتظامی ماهشهر موضوع را مطرح که وی نیز به صورت فوری گروهی را به منظور آنالیز موضوع به منطقه اعزام کرد.

او ادامه داد: به همین دلیل، عوامل یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان رامهرمز نیز به منظور پوشش عملیاتی اعزام شدند و با همکاری یگان حفاظت منابع طبیعی ماهشهر به کمین شبانه اقدام کردند که درپی این موضوع حفاران غیرمجاز به محض رؤیت عوامل انتظامی و یگان حفاظت از محل متواری شدند.

معاون میراث فرهنگی خوزستان با بیان این که کوشش به منظور دستگیری و شناسایی عاملان حفاری در دستورکار نهاده شده، اضافه نمود: در ادامه عوامل انتظامی و یگانی ضمن ناامن کردن محیط پیرامون برای حفاران و آنالیز دقیق میدانی از محوطه، یک سکه مسی تاریخی در محل کشف و ضبط کردند.

او با اشاره به قدمت سکه مکشوف گفت: براساس آنالیز اجرا شده توسط کارشناس آثار تاریخی اداره کل میراث فرهنگی استان، این سکه از نوع اشکانی الیمایی متعلق به خاندان کامناسکیرس ها است که حکام محلی خوزستان در دوره اشکانی محسوب می شدند.

حسینی بروجنی اضافه نمود: کشف این سکه این مطلب را اثبات می نماید که حکام الیمایی در خوزستان آنچنان صاحب قدرت بودند که در دوره اشکانی سکه ضرب می کردند.

منبع: همگردی
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 23 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1156

به "اعلام کشف سکه اشکانی الیمایی در محوطه تاریخی شکال ماهشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام کشف سکه اشکانی الیمایی در محوطه تاریخی شکال ماهشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید