آپدیت اخیر ویندوز و دردسر کاربران کروم

به گزارش گروه سرگرمی، گوگل تایید نموده از زمان انتشار آپدیت موسوم به می 2020 برای ویندوز 10، کروم دیگر نمی تواند کاربران را در حالت لاگین شده نگه دارد و یکسان سازی یا سینک داده، ذخیره سازی کوکی ها و به یاد آوردن پسوردها یا دیتای مربوط به اکستنشن های ثالث برای آن غیر ممکن شده و گاهی اوقات آن اکستنشن ها را به کلی حذف می نماید . نکته دیگر آنکه گوگل از دو ماه پیش متوجه این مشکل شده است.

آپدیت اخیر ویندوز و دردسر کاربران کروم

مهندسان گوگل در گزارشی که دو ماه پیش (در آوریل) پیرامون یکی از باگ های کروم منتشر کردند، وجود مسائل متعدد در آپدیت می 2020 ویندوز 10 را تایید کردند و در آن موقع این آپدیت هنوز در مرحله تست بتا بود.

عجیب آنکه طبق ادعای وبسایتی به نام Techdows این گزارش بلافاصله برچسب WontFix را دریافت کرد؛ به این معنا که باگ کشف شده هیچگاه پچ نمی گردد، نه در آینده نزدیک و نه در آینده دور و با وجود آنکه هیچ پچی برای این باگ پیدا نشد، هفته گذشته مایکروسافت اعلام نمود انتشار آپدیت می 2020 را سرعت می دهد و به این ترتیب روز به روز بر تعداد کاربران کروم که تحت تاثیر این باگ قرار می گیرند و گلایه های آنها اضافه می گردد.

البته به نظر می رسد که مایکروسافت آپدیت اخیر ویندوز 10 را صرفا در اختیار کاربرانی قرار می دهد که به صورت دستی انتشار به روز رسانی های جدید را چک می نمایند، هرچند که این شرکت بسیاری از محدودیت هایی که پیشتر مانع از نصب به روز رسانی های جدید می شد، برداشته است.

چاره چیست؟

فعلا آپدیت می 2020 را نصب نکنید و منتظر پچ یا برطرف باگ یاد شده بمانید. اگر هم آپدیت اخیر را نصب نموده اید، فعلا راه حلی که برای همه مفید باشد وجود ندارد اما یکی از پیروز ترین دستورالعمل ها در این زمینه را تاویس اورمندی مهندس گوگل معرفی نموده. کافیست مراحل زیر را انجام دهید:

  • Start > Event Viewer > Applications and Services > Microsoft > Windows > Crypto-DPAPI > Operational
  • به دنبال ارورها بگردید (راه حل مهندس گوگل بستگی به پیدا کردن ارورها در اینجا دارد). اگر خطایی دیدید به مرحله بعد بروید.
  • همه پنجره های کروم را ببندید
  • دکمه های ویندوز و L را فشار دهید تا کامپیوتر خود را قفل کنید
  • سپس کامپیوتر را قفل گشایی نموده و کروم را باز کنید

منبع : دیجیاتو

منبع: آی تابناک
انتشار: 27 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1037

به "آپدیت اخیر ویندوز و دردسر کاربران کروم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آپدیت اخیر ویندوز و دردسر کاربران کروم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید