فرصت پاسخ دادن به خیلی از حرف ها را ندارم

به گزارش گروه سرگرمی، نایب رییس مجلس گفت: عده ای به راحتی تهمت و افترا می زنند. من خیلی حرف ها را حتی پاسخ هم نمی دهم و فرصت آن را ندارم.

فرصت پاسخ دادن به خیلی از حرف ها را ندارم

به گزارش خبرنگاران، مسعود پزشکیان نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در برنامه بدون توقف، در خصوص عملکرد مجلس برای هزینه بودجه هزار میلیاردی گفت: اولویت من پیگیری حاکمیت داده بر مملکت است. آنچه برای من مهم است این است که هر کمیسیون هر تصمیمی که می خواهد بگیرد بیاید و با داده با من صحبت کند یعنی همان شفافیت.

پزشکیان در مورد غیبت نمایندگان در زمان رای گیری های مجلس عنوان نمود: وقتی داده درستی داشته باشیم می توانیم این داده را منتشر کنیم. در جهان این سیستم هایی که ما با آن زندگی می کنیم از بین رفته است و حضور و غیاب در مجلس به این صورت نیست. من معنقد نیستم که اگر این روند حضور و غیاب انجام گردد مشکل مملکت حل می گردد و جامعه شفاف می گردد. در جهان مجالس به این صورت نیست. هر کدام از مجلس ها ساختار و روش های خاص خود را دارند و نحوه نظارت در هر یک متفاوت است.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی برنامه بدون توقف، وی اضافه نمود: چیزی که شما به عنوان دغدغه تان مطرح می کنید برای من دغدغه نیست. دغدغه من تصمیم بر مبنای داده و مدیریت در چارچوب داده است و تا این را درست نکنیم هر کار دیگری انجام دهیم ممکن است راه غلط را برویم.

نائب رئیس مجلس در پاسخ به این سوال که همکاران شما گفتند که مشکل برجام و کم آبی را حل می کنیم اما نکردند، بیان نمود: همکار من کسی است که حق را بگوید. من هرچیزی که بر اساس ذهنم و عقلم اشتباه باشد و علمی نباشد را می گویم غلط است و برای من تفاوتی نمی کند که همکار، دوست و یا به قول شما هم خط من است یا خیر.

وی اضافه نمود: من در همین طرح شفافیت داده ها به هرکس گفتم برو و داده ها را جمع کن رفت و بر اساس ذهنیت خود داده ها را جمع آوری کرد و آن چیزی که من می خواستم نبود. حتی با دانشگاه ها صحبت کردیم گفتند شما پول بدهید و ما برای تان پروژه جمع می کنیم و این هم نمی شد. مجبور شدم خودم این کارها را انجام دهم. حالا به دنبال این هستیم که به سراغ کسانی که در موضوع متخصص هستند برویم و کار را انجام دهیم.

پزشکیان با اشاره به عدم شایستگی محوری در ساختار اداری کشور اظهار کرد: در ساختار اداری ما بوده و هست و ادامه پیدا خواهد نمود که متاسفانه یک آدمی که هیچ سابقه ای نداشته را به عنوان مدیرکل منصوب می کنیم و این شامل یک اداره خاص یا یک جناح خاص هم نیست. یک سری قوانین هم نوشته ایم و خودمان هم این قوانین را اجرا نمی کنیم. یکی از مسائل ما همین ساختارهای اداری است که افراد بر اساس شایستگی ها و سابقه ها بالا نمی آیند.

نائب رئیس مجلس در پاسخ به این سوال که دانشجویانی برای بورسیه معرفی شدند و بعد مدارک شان زیر سوال رفت و عده ای سوابق شان تایید شد اما مجلس برای آنها کاری نکرد، گفت: نمایندگان گاهی کاملا متضاد با هم نظراتی دارند و ما نمی توانیم نظر یک گروهی را منعکس کنیم و نظر یک عده ای را منعکس نکنیم. مجلس جایی نیست که جمع بندی نظرات به عنوان یک اصل بیرون بیاید مگر این که تبدیل به یک قانون گردد. من در مورد دانشجویان بورسیه اطلاع کافی ندارم اما به اتهام زدن بدون داده درست همیشه اعتراض داشته ام و همیشه هم معتقد هستم که وارد چیزی که اطلاعات کافی درباره آن ندارم نشوم. قرار نیست که وقتی دو نفر تخلفی می نمایند بیایم بگوییم همه تخلف نموده اند. مجلس مجموعه ای متشکل از آدم هاست آدم های خیلی خوب، متوسط و شاید بد. اما نمی توانیم بدی یک شخص را به پای کل مجلس بگذاریم.

پزشکیان در ارتباط با موضوع بورسیه پسر خود و برطرف اتهام از وی گفت: پسر من هم که اتهام به او زده شد و بعد برطرف اتهام شد اگر حقی نداشت باید کنار زده می شد. من در اسم نوشتن و رفتن او هیچ دخالتی نداشتم و اگر هرکسی هر توصیه ای از من برای پسرم شنیده است بیاید و اعلام کند. پسرم طبق روال برای بورسیه رفت و عده ای تهمت زدند و بعد شفاف شد که اینطور نیست. هرکس تخلف کند باید با او برخورد گردد.

وی ادامه داد: عده ای به راحتی تهمت و افترا می زنند اما اگر قرار باشد برای هر کدام از این ها بلند شوی و دنبال کار را بگیری اصل کاری که داری زمین می ماند. من خیلی حرف ها را حتی پاسخ هم نمی دهم و فرصت آن را ندارم. من اگر می خواستم تخلف کنم نمی آمدم بگویم به من پول اضافه می دهند. ما با تمام وجود دلمان می خواهد به مردم خدمت کنیم و دنبال رانت و رشوه هم نیستیم. اما اینکه چطور می توان این وضعیت را درست کرد راه آن بردن آبروی آدم ها و تخریب آنها نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 62

به "فرصت پاسخ دادن به خیلی از حرف ها را ندارم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرصت پاسخ دادن به خیلی از حرف ها را ندارم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید