تاجگردون در گفت وگو با خبرنگاران: مجلس در طی این سالها ورود کمتری به بودجه شرکت های دولتی داشته است

به گزارش گروه سرگرمی، رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 98 گفت: سال جاری در کمیسیون تلفیق بودجه بیشتر بر روی موضوع بودجه های دولتی کار خواهیم کرد.

تاجگردون در گفت وگو با خبرنگاران: مجلس در طی این سالها ورود کمتری به بودجه شرکت های دولتی داشته است

غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 98 در گفت وگو با ، با اشاره به برخی اظهارات مبنی براینکه به دلیل ورود حداقلی مجلس به بخش بودجه شرکت های دولتی نسبت به بودجه عمومی کشور طی این سال ها در زمان آنالیز لایحه بودجه، این بخش رشد بیشتری داشته است، گفت: اینکه مجلس به حوزه بودجه شرکت های دولتی ورود ننموده یا کمتر ورود نموده، سخن درستی است، اما اینکه بگوییم این بودجه به این دلیل رشد داشته حرف غیرفنی محسوب می گردد.

وی تاکید نمود: بودجه شرکت های دولتی در فرایند آنالیز لایحه بودجه کل کشور آنالیز می گردد، مثلا 80 درصد بودجه مربوط به 4 شرکت اصلی نفتی است که ما آن را همزمان آنالیز می کنیم.

تاجگردون اضافه کرد: زمانی که ذکر می گوییم قیمت و میزان فراوری و صادرات نفت افزایش می یابد یعنی بودجه این شرکت ها هم در حال رشد است، اکنون سهم نفت در لایحه بودجه افزایش پیدا نموده است که باید سهم این شرکت ها هم در بودجه افزایش پیدا کند و با کاهش سهم نفت، بودجه آن ها نیز کم می گردد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید نمود: بحث بعدی این است که به طور مثال بانک ملی یک شرکت دولتی محسوب شده و کلیه فرآیند معاملات این بانک جزو بودجه شرکت های دولتی است لذا ما در مجلس چه چیزی را باید آنالیز کنیم؟ آیا مجلس می تواند هزینه های آن را آنالیز کند یا گفت که بیشتر از این مقدار سپرده دریافت نکن و تسهیلات نپرداز؟

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 98 کل کشور همچنین در واکنش به اظهاراتی مبنی براینکه به دلیل گستردگی و عدم شفافیت در بودجه شرکت های دولتی اکنون این حوزه به یک حیاط خلوت تبدیل شده است هم اضافه کرد: خیر اینگونه نیست، اما هر کسی هر پیشنهادی برای آنالیز این بخش دارد، می تواند اعلام کند، اما رشد بودجه این بخش به میزان ورود مجلس در زمان آنالیز لایحه بودجه مرتبط نیست.

وی تاکید نمود: مجلس بودجه عمومی را در زمان لایحه بودجه با دقت بیشتری آنالیز می نماید، اما بودجه شرکت های دولتی را هم با همان ساختار شرکتی آنالیز می نماید البته روی هزینه های آن می گردد، بیشتر دقت کرد و ما اکنون در کمیسیون تلفیق بودجه بیشتر بر روی این موضوع کار خواهیم کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 76

به "تاجگردون در گفت وگو با خبرنگاران: مجلس در طی این سالها ورود کمتری به بودجه شرکت های دولتی داشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاجگردون در گفت وگو با خبرنگاران: مجلس در طی این سالها ورود کمتری به بودجه شرکت های دولتی داشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید