بشر عامل مفقود شدن بیش از 300 گونه پستاندار

به گزارش گروه سرگرمی، کارشناسان حیات وحش هشدار دادند: فعالیت های بشر موجب شده بیش از 300 گونه مختلف از پستانداران نابود شوند.

بشر عامل مفقود شدن بیش از 300 گونه پستاندار

به گزارش خبرنگاران، کارشناسان همچنین اظهار داشتند: حتی درصورتیکه تخریب حیات وحش، شکار گونه های جانوری و آلودگی منابع در مدت 50 سال سرانجام پیدا کند و سرعت انقراض گونه های جانوری به سطح طبیعی خود بازگردد باز هم پنج تا هفت میلیون سال زمان ضروری است تا دنیاِ طبیعت به روند بازیابی و احیای خود بازگردد.

بسیاری از متخصصان بر این باورند که ششمین انقراض بزرگ زمین آغاز شده که با تخریب حیات وحش توسط انسان شدت یافته و 83 درصد از گونه های پستاندار وحشی از بین رفته اند.

محققان دانمارکی در همین رابطه اظهار داشتند: اکنون در حال اجرا کاری هستیم که عواقب آن تا میلیون ها سال ادامه خواهد داشت و نشان دهنده شدت و بزرگی وضعیتی است که در حال حاضر در آن قرار داریم. ما در حال ورود به مرحله ای هستیم که انقراض اتفاق افتاده در آن می تواند به وسعت آنچه باشد که به از بین رفتن دایناسورها منجر شد.

به گزارش روزنامه گاردین، به گفته محققان هنوز تعداد بسیاری از گونه های پستاندار در کره زمین زندگی می نمایند اما رسیدن تمامی آن ها به وضعیتی که پیش از حضور انسان های مدرن داشته اند به پنج تا هفت میلیون سال زمان احتیاج دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 16

به "بشر عامل مفقود شدن بیش از 300 گونه پستاندار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بشر عامل مفقود شدن بیش از 300 گونه پستاندار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید