634 هزار کردستانی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

به گزارش گروه سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، سید صلاح قریشی بعد از ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان کردستان، اظهارداشت: 207 هزار و 728 نفر به عنوان بیمه شده اصلی، 350 هزار و 482 نفر به عنوان بیمه شده تبعی و 75 هزار و 611 نفر به عنوان مستمری بگیر اصلی و تبعی در سطح استان کردستان تحتن پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و از خدمات بیمه ای این سازمان بهره می برند.

634 هزار کردستانی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

وی با بیان اینکه این تعداد معادل 39.5 درصد از جمعیت کل استان کردستان است، اضافه کرد: بیش از یک سوم جمعیت استان از 18 نوع حمایت و تعهدات ارزنده این سازمان به بیمه شدگان و مستمری بگیران و خانواده های آنان بهره مند هستند.

مدیرکل بیمه تامین اجتماعی استان کردستان ادامه داد: از ابتدای سال تا سرانجام دی ماه امسال بیش از 447 میلیارد تومان تعهدات این سازمان در قالب تعهدات کوتاه و بلند مدت به بیمه شدگان تحت پوشش پرداخت شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 18.7 درصد رشد داشته است.

قریشی یاداور شد: عواملی مانند افزایش تعداد پرونده مستمری بگیران، رشد سالانه سطح دستمزدها، افزایش سالانه یاری های جانبی و ترمیم سالانه مستمری ها و اجرای طرح همترازی مستمری بگیران از دلایل اصلی افزایش هزینه های بلند مدت محسوب می گردد.

وی در سرانجام سخنان خود اعلام کرد: همچنین افزایش تعداد بیمه شدگان اصلی، افزایش تعرفه پروتزها، سطح مراجعات به مراکز درمانی خارج از استان و حوادث ناشی از کار در افزایش هزینه های کوتاه مدت تاثیر بسزایی داشته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 92

به "634 هزار کردستانی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "634 هزار کردستانی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید