گوترش خواهان حل اختلافات میان هند و پاکستان شد

به گزارش گروه سرگرمی، دبیرکل سازمان ملل متحد از هند و پاکستان خواست تا بجای استفاده از گزینه نظامی به وسیله تبادل نظر در پی حل اختلافات خود باشند.

گوترش خواهان حل اختلافات میان هند و پاکستان شد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور بمبئی ما را تجربه کنید.

به نقل از آناتولی، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد از هند و پاکستان خواست تا با نشستن بر سر میز مذاکره در پی حل اختلافات میان خود باشند زیرا هر گونه تقابل نظامی فاجعه بار خواهد بود.

گوترش در ادامه گفت: همکاران خوب من همیشه برای میانجیگری آماده هستند و ما قویاً بدنبال یافتن راه چاره های مسالمت آمیز برای حل مسائل خواهیم بود نه راه چاره های نظامی.

وی که در یک کنفرانس خبری در مقر اصلی سازمان ملل در نیویورک سخن می گفت در ادامه تاکید نمود که موضوع جامو و کشمیر نیز باید بر اساس قطعنامه های سازمان ملل حل گردد.

پس از استقلال هند و پاکستان از استعمار بریتانیا تا به امروز 3 جنگ در سال های (1947، 1965 و 1971) میان دو کشور بر سر مسئله کشمیر اتفاق افتاده و بیش از 70 هزار نفر در این درگیری ها کشته شدند.

گروه های آزادی خواه کشمیر در سال 1989 مبارزه برای استقلال از هند و پیوستن به پاکستان را شروع کردند.

هر از چند گاهی در خط کنترل منطقه آزاد کشمیر که در کنترل پاکستان واقع شده است و همچنین منطقه جامو و کشمیر که تحت حاکمیت هند است، درگیری هایی میان نظامیان دو کشور روی می دهد. از سال 2003 تا به امروز دو طرف یکدیگر را به نقض آتش بس در این منطقه متهم می نمایند.

مقامات دهلی نو روز 5 آگوست امسال میلادی ماده 370 قانون اساسی این کشور که به منطقه جامو و کشمیر وضعیتی ویژه ارائه می نماید را لغو کردند.، مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 بهمن 1399 بروزرسانی: 12 بهمن 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1377

به "گوترش خواهان حل اختلافات میان هند و پاکستان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوترش خواهان حل اختلافات میان هند و پاکستان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید