کریمی: به خاطر تحریم در صادرات LPG مشکل داریم ، پیشنهاد الزام دولت به احداث جایگاه های LPG

به گزارش گروه سرگرمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از پیشنهاد الزام دولت به احداث جایگاه های سوخت LPG به کمیسیون تلفیق بودجه 99 خبر داد.

کریمی: به خاطر تحریم در صادرات LPG مشکل داریم ، پیشنهاد الزام دولت به احداث جایگاه های LPG

علی اکبر کریمی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرنگاران با اشاره به پیشنهاد به بودجه سال 99 گفت: یکی از پیشنهاداتی که در جریان بودجه سال 99 دنبال می کنیم الزام دولت به ایجاد تسهیلات و امکانات برای احداث جایگاه های سوخت الی پی جی برای خودروهاست.

وی با بیان اینکه در گذشته نیز جایگاه LPG در کشور وجود داشت اضافه کرد: متاسفانه با یک رویکرد غلط جایگاه های ال پی جی سوخت خودروها جمع و آنها را به CNG تبدیل کردند.

این نماینده مجلس شرح داد: در حال حاضر ما در شهر تهران جایگاه های آماده سوخت LPG داریم که باید بازگشایی شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهارداشت: علی رغم اینکه طی سال های اخیر تامین و تهیه سوخت LPG برای خودروها ممنوع بوده اما برخی خودروها با استفاده از کپسول های خانگی از این سوخت استفاده می کردند که البته این موضوع خطرات زیادی داشت اما به واقع این سوخت بیشتر از CNG کفاف امور را می داد.

این نماینده مجلس گفت: همچنین با توجه به اینکه قیمت LPG هم در مقایسه با بنزین ارزان تر است لذا همه اشتیاق به استفاده از این سوخت را دارند که اگر دولت بتواند این موضوع را به سامان برساند این موضوع هم می تواند یک جهش بزرگ در قبال جایگزینی بنزین تلقی شود.

وی تاکید کرد: حتی ما به واسطه تحریم ها در بحث صادرات گاز LPG با مشکل روبرو هستیم و ما اخباری داریم که حکایت از آن دارد که بخش هایی از گاز LPG به دلیل اینکه نمی توان آن ر ا صادر کرد، سوزانده می شود بنابراین این گاز می تواند در کشور مورد استفاده مردم قرار گیرد لذا ما پیشنهادی در این زمینه تنظیم کردیم که هم در صحن و هم در کمیسیون تلفیق ارائه خواهیم داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 680

به "کریمی: به خاطر تحریم در صادرات LPG مشکل داریم ، پیشنهاد الزام دولت به احداث جایگاه های LPG" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کریمی: به خاطر تحریم در صادرات LPG مشکل داریم ، پیشنهاد الزام دولت به احداث جایگاه های LPG"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید