کرونا در انگلستان و بحران مالی

به گزارش گروه سرگرمی، تازه ترین گزارش دفتر آمار ملی انگلیس حاکیست که رشد مالی این کشور در سه ماهه اول امسال میلادی بر اثر بحران کرونا به پایین ترین حد در 40 سال گذشته رسیده است.

کرونا در انگلستان و بحران مالی

براساس این گزارش، رشد مالی انگلیس از ماه ژانویه تا مارس 2020 میلادی 2.2 درصد نسبت به سه ماهه قبل (اکتبر تا دسامبر 2019) افت نموده که این میزان بیشتر از حدی است که کارشناسان پیش بینی می کردند.

جاناثان آثو کارشناسان ارشد دفتر آمار ملی انگلیس می گوید که عملکرد همه بخش های اقتصاد کشور بر اثر همه گیری کرونا کاهش یافته است. او این تحول را ناشی از محدودیت های قرنطینه و کاهش حجم خرید مردم عنوان نموده است.

این در حالیست که دولت بوریس جانسون از 23 مارس (4 فروردین) قرنطینه کامل را به اجرا گذاشت و بر همین اساس پیش بینی می گردد که رشد مالی انگلیس در سه ماهه دوم امسال کاهش شدیدتری را تجربه کند.

سقوط اقتصاد انگلیس در ماه های اخیر شتاب بالایی به خود گرفته است.

پیش از این دفتر آمار ملی انگلیس اعلام نموده بود که رشد مالی انگلیس تنها در ماه آوریل (فروردین،اردیبهشت) 20.4 درصد افت نموده است. این میزان سه برابر بزرگتر از کاهشی است که اقتصاد انگلیس در بحران سال 2008 تجربه کرد.

بانک مرکزی انگلیس نیز نسبت به بروز عمیق ترین رکود مالی در تاریخ این کشور بر اثر بحران کرونا هشدار داده است.

کمیته سیاست های پولی بانک مرکزی انگلیس پیش بینی نموده است؛ اقتصاد این کشور 14 درصد از قدرت خود را تا انتها امسال از دست خواهد داد که این رقم بیشترین میزان در 71 سال گذشته به شمار می رود.

براساس این گزارش آمار ببکاری به شدت افزایش خواهد یافت و مردم بخش عمده ای از درآمد خود را از دست می دهند.

روزنامه دیلی تلگراف چندی پیش به نقل از مقام های وزارت دارایی انگلیس از افزایش بی سابقه کسری بودجه این کشور تا انتها امسال اطلاع داد. براساس این گزارش امکان دارد کسری بودجه انگلیس از 55 میلیارد پوند برآورد شده در مارس گذشته به 337 میلیارد پوند برسد.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس قرار است امروز درباره آینده اوضاع مالی انگلیس سخنرانی کند.

او در فرازهایی از سخنرانی خود که در رسانه های انگلیسی منتشر شده، وعده خواهد داد تا از چالش کرونا برای حل مسائل مالی کشور بهره ببرد.،ایرنا

اخبار ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1074

به "کرونا در انگلستان و بحران مالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در انگلستان و بحران مالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید