کرونا با جهش ها تهاجمی تر شده است؟!

به گزارش گروه سرگرمی، نتایج یک تحقیق که در مجله Nature Communications منتشرشده است نشان می دهد که جهش های کووید-19 برخلاف تصور پیشین، ویروس کرونا را مسری تر نکرده اند.

کرونا با جهش ها تهاجمی تر شده است؟!

نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد که اگرچه ویروس کرونا بار ها جهش ژنتیکی داشته است، اما این تغییرات باعث تهاجمی تر شدن این ویروس یا سخت تر شدن فرایند درمان نشده است. محققان نگران بودند که تغییرات ایجادشده در ویروس روی اثر واکسن یا دارو های احتمالی، تأثیر منفی داشته باشد.

نتایج یک تحقیق که در مجله Nature Communications منتشرشده است نشان می دهد که جهش های کووید-19 برخلاف تصور پیشین، ویروس کرونا را مسری تر ننموده اند.

کووید 19 توسط ویروس SARS-CoV-2 ایجاد می گردد. این ویروس در اواخر سال 2019 از منابع نامعلوم حیوانی به انسان منتقل شد. با توجه به این که، SARS-CoV-2 ممکن است هنوز به طور کامل با میزبان انسانی خود سازگار نباشد دانشمندان نگران بودند که ویروس با تغییرات جدید تهاجمی تر شده باشد و قدرت انتقال آن در میان اجتماع انسانی افزایش یافته باشد.

محققان کالج دانشگاهی لندن 46700 نمونه از ویروس SARS-CoV-2 را از 99 کشور مختلف تجزیه و تحلیل کردند. بر طبق نتایج این تحقیق، آنالیز الگو های فعلی تنوع ژنومی در همه قاره ها این را نشان می دهد که از زمان انتقال این ویروس به انسان در اواخر سال 2019 در کل مجموعه داده های هیچ موردی از جهش نبوده است که محققان را متقاعد کند که با افزایش یا کاهش قابل توجهی در انتقال روبه رو بوده اند.

لوسی ون دورپ، نویسنده اول این مطالعه از موسسه ژنتیک کالج دانشگاهی لندن، گفت: خوشبختانه الآن میدانیم که هیچ کدام از جهش های ویروس باعث گسترش سریع کووید-19 نمی گردد، اما همچنان باید هوشیار بمانیم جهش های جدید را دنبال کنیم. به ویژه زمانی که واکسن آماده گردد.

در حال حاضر چندین واکسن در سطح دنیا به مرحله فراوری عمومی بسیار نزدیک شده اند. شرکت فایزر اعلام نموده است که به واکسنی دست یافته که تا 90 درصد در پیشگیری از ابتلا به کرونا مؤثر است همچنین شرکت مدرنا، نیز آماده است واکسن ساخت خود را که تا حدود 95 درصد مؤثر بوده را در سطح انبوه فراوری کند.

اولین مورد رسمی کووید 19 اواخر آذرماه سال گذشته در شهر ووهان چین گزارش شد.

طبق اعلام موسسه بهداشت دنیای بر اساس آمار رسمی منتشرشده توسط مقامات بهداشتی در سراسر دنیا این بیماری تا به امروز باعث مرگ بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر در دنیا شده است.

منبع:ایندیپندنت

منبع: فرادید
انتشار: 8 دی 1399 بروزرسانی: 8 دی 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1315

به "کرونا با جهش ها تهاجمی تر شده است؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا با جهش ها تهاجمی تر شده است؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید