کاخ سفید،سردرگم از اقدامات پسا انتخابات ترامپ، چه کسی می تواند پرزیدنت را راضی کند؟ملانیا یا ایوانکا؟

به گزارش گروه سرگرمی، ایسنا نوشت: مقام های دولت ترامپ پیام های متناقضی را در حمایت از انکار شکست وی در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر ارسال می کنند که این نشان از تردید اطرافیان ترامپ درباره این ادعا دارد.

کاخ سفید،سردرگم از اقدامات پسا انتخابات ترامپ، چه کسی می تواند پرزیدنت را راضی کند؟ملانیا یا ایوانکا؟

پایگاه خبری هیل در گزارشی می نویسد: جمهوری خواهان و برخی از اعضای خانواده دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا ادعاهای اثبات نشده او را در تقلب گسترده در آرای ایالت های کلیدی چرخشی نظیر میشیگان، جورجیا و پنسیلوانیا را دستمایه سرگرمی خود قرار داده اند.

اما در داخل کاخ سفید، عدم اطمینان بیشتری در مورد مزایای نبرد مداوم ترامپ وجود دارد.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا بار دیگر بر ادعاهای ترامپ صحه گذاشته و روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: شاهد انتقال نرم به دوره دوم دولت ترامپ خواهیم بود.

اما سناتور کریس کونز گفته است: تعدادی از جمهوری خواهان از من خواسته اند تا به صورت خصوصی و محرمانه تبریک شان را به گوش جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا برسانم؛ اقدامی که اذعان به این مساله است که اظهارنظرهای عمومی آنها بیشتر برای دلجویی از ترامپ و جلوگیری از ناراحتی طرفدارانش است.

یکی از مقام های سابق کاخ سفید گفته که تصمیم ترامپ برای به چالش کشیدن نتایج احتمالا بی فایده است و به صورت بالقوه به تخریب دامنه دار برند حزب جمهوری خواه در بلند مدت منجر می شود؛ اگرچه این فرد اذعان داشت که اگر شواهد مربوط به تقلب در نهایت کشف شود، می تواند برای انتخابات بعدی به کار بیاید.

کمیته ملی جمهوری خواهان اخیرا در اقدامی که بازتاب پایان فرایند انتخابات بود، اخراج افرادی را اعلام کرد و کمپین ترامپ هم گفت که رئیس جمهوری قصد دارد تا کمیته اقدام سیاسی رهبری را تشکیل دهد که به وی اجازه می دهد تا پس از ترک کاخ سفید همچنان در حزب تاثیر گذار باشد.

تضاد بین آنچه که به صورت عمومی از سوی حامیان ترامپ گفته می شود و آنچه به صورت خصوصی در میان برخی در دولت بیان می شود، یک شرایط بی ثبات ایجاد کرده که کارشناسان و برخی از قانونگذاران را نگران می کند که این شرایط باعث تخریب بلندمدت کشور شود، حتی اگر ترامپ در نهایت به شکستش اذعان کند.

کریس ویپل، مولف کتابی درباره روسای دفتر کاخ سفید و نویسنده کتاب روسای جاسوسی درباره سیا می گوید: دشمنان ما از غارت کردن ما دست بر نمی دارند چون ترامپ از به رسمیت شناختن یک فرایند صلح آمیز امتناع می کند. فرایندهای انتقال حساس هستند و می توانند دوران های خطرناکی باشند. فکر نمی کنم بتوان بیش از اینها به دونالد ترامپ اجازه داد تا این فرایند را ادامه دهد.

اطرافیان ترامپ تا به امروز از ادعای ترامپ درباره تقلب گسترده در انتخابات سوم نوامبر ناکام مانده اند و بسیار بعید به نظر می رسد که چالش های تیم حقوقی ترامپ در نتایج تغییری ایجاد کند، حتی اگر هم در این فرایند، پیروز شوند. کارشناسان حقوقی می گویند، شکایت حقوقی تنظیم شده روز دوشنبه در ایالت پنسیلوانیا با هدف توقف تایید نتایج بعید است که پیروز شود و سایر شکایت ها هم به جایی نرسیده است.

یکی دیگر از مقام های سابق کاخ سفید با بیان اینکه تنها یک هفته از روز برگزاری انتخابات گذشته و ترامپ حق دارد زمان بیشتری را برای اجازه دادن به چالش های قانونی مبارزات انتخاباتی خود صرف کند، ادامه داد: ال گور، کاندیدای دموکرات ها در انتخابات 2000 چند هفته پس از روز انتخابات شکست خود را پذیرفت.

باب بوئر، مشاور ارشد حقوقی بایدن در جریان دیدار با خبرنگاران که روز سه شنبه صورت گرفت، اوضاع کنونی را بسیار پر سر و صدا و نمایشی توصیف کرد.

منابع نزدیک به دولت ترامپ بر این باورند که در نهایت این شرایط به دست یک مشاور نزدیک ترامپ یعنی ایوانکا، جارد کوشنر، ملانیا یا مارک میدوز حل می شود که باید با ترامپ حرف بزنند و او را متقاعد کنند تا نتایج را بپذیرد.

در ضمنً، باید به این مساله هم اشاره کرد که فرایند رسمی انتقال متوقف شده است.

چندین آژانس فدرال گفته اند، تا زمانیکه اداره سرویس های عمومی، بایدن را به عنوان رئیس جمهوری منتخب به رسمیت نشناسد، آنها در بخشی از فرایند انتقال با مقام های او همکاری نمی کنند.

تا روز سه شنبه، دولت ترامپ هنوز دستورالعمل های مربوطه که باید به بایدن داده شود و دسترسی تیم او را به منابع مالی فدرال و فضای فیزیکی برای فرایند انتقال فراهم کند، امضا نکرده بود.

البته بایدن روز سه شنبه اصرار کرد که این اقدام بر توانایی تیمش در برنامه ریزی برای تصدی مسئولیت ها تأثیر نگذاشته است.

بایدن در جریان یک سخنرانی در دلاور گفت: مطمئنم که حقیقت این است که آنها تمایلی بر اذعان به این مساله ندارند که پیروزی ما در نتیجه برنامه ریزی های ما بوده و اینکه می توانیم از اکنون تا 20 ژانویه کارها را پیش ببریم.

مقام های سابق دولت ترامپ می گویند: شرایط برای تیم بایدن مشکلاتی را پیش می آورد هرچند که این امر مانع از اجرای برنامه های جدید توسط دولت بایدن با استفاده از منابع خصوصی نمی شود.

آنیتا مک براید، رئیس دفتر سابق لارا بوش، همسر جورج بوش پسر نیز به این مساله اشاره کرد که بسیاری از افرادی که احتمالا برای دولت بایدن کار می کنند، تجربه کار در دولت قبلی را دارند که به احتمال زیاد در دوره گذار و انتقال به نفع آنها خواهد بود.

او ادامه داد: آنها امتیازات را می دانند و از اینکه چطور باید کار کنند، خبر دارند و می دانند چطور باید اوضاع را سازماندهی کنند. آنها به احتمال زیاد از افرادی که به تازگی وارد دولت می شوند، کمتر آسیب می بینند و در معرض خطر قرار دارند.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 24 آذر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1284

به "کاخ سفید،سردرگم از اقدامات پسا انتخابات ترامپ، چه کسی می تواند پرزیدنت را راضی کند؟ملانیا یا ایوانکا؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ سفید،سردرگم از اقدامات پسا انتخابات ترامپ، چه کسی می تواند پرزیدنت را راضی کند؟ملانیا یا ایوانکا؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید