پوتین وارد عربستان شد

به گزارش گروه سرگرمی، رئیس جمهوری روسیه در اوج تنش ها در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه وارد ریاض پایتخت عربستان سعودی شد و در بدو ورود مورد استقبال حاکم استان ریاض و شهردار پایتخت عربستان نهاده شد.

پوتین وارد عربستان شد

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین قرار است ضمن دیدار و گفت وگو با ملک سلمان و ولیعهد این کشور در نشست شورای مالی روسیه و عربستان نیز شرکت خواهد نمود.

این سفر از مدتی پیش در دستور کار کرملین قرار داشته است و رئیس جمهوری روسیه با دستور کار آنالیز اوضاع در خاورمیانه و شمال آفریقا که از اهمیت بالایی بر خوردار است به ریاض رفته است.

پوتین پس از حضور در عربستان، به امارات متحده عربی هم خواهد رفت.

رئیس جمهوری روسیه برای اولین بار در تاریخ، سال 2007 به عربستان رفته بود و 10 سال پس از این سفر، سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی از روسیه دیدن کرد.

صاحبنظران روس مهمترین هدف سفر پوتین به عربستان را جلب نظر مساعد ریاض و دبی به بازگشت سوریه به اتحادیه عرب عنوان می نمایند که می تواند مهمترین دستاورد منطقه ای پوتین در بازگشت از عربستان و امارات به حساب آید.

یادآور می گردد الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه چندی پیش گفته بود که در جریان سفر پوتین به عربستان سعودی دهها موافقت نامه بین دو کشور امضا خواهد شد.

صبح امروز پیش از حضور پوتین اعلام شد که شرکت روسی گازپروم نفت با شرکت آرامکو عربستان سعودی تفاهم نامه همکاری امضا کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 433

به "پوتین وارد عربستان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین وارد عربستان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید