پاندمیک کرونا باعث کوچک شدن نوزادان متولد شده می شود

به گزارش گروه سرگرمی، پاندمیک کرونا در سراسر جهان می تواند باعث تولد نوزادانی با جثه ریزتر و بدنی ضعیف تر شود.

پاندمیک کرونا باعث کوچک شدن نوزادان متولد شده می شود

به گزارش خبرنگاران ، استرس مزمن ناشی از پاندمیک کرونا موج تولد نوزادان ریز جثه را به دنبال خواهد داشت.

محققان و دانشمندان هشت مطالعه جداگانه انجام داده اند که در این مطالعات شرایط 8 هزار و 200 زن باردار و بیش از یک میلیون نوزاد مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس این تحقیقات دانشمندان متوجه شدند تولد نوزادان ضعیف و ریزجثه ارتباط زیادی با استرس مزمن مادرانشان دارد.

کوچک بودن نوزاد متولد شده می تواند باعث ایجاد مسائل طولانی مدت در آنها شود.

آنها در مدرسه عملکرد ضعیف تری خواهند داشت و در بزرگسالی اضافه وزن را تجربه می کنند. خطر مرگ زودرس هم برای آنها وجود دارد.

باردار بودن به خودی خود می تواند استرس زا باشد چه برسد به اینکه استرس یک بیماری همه گیر دنیای به نام کرونا هم به آن اضافه شود.

نگرانی در مورد پول ، امنیت شغلی ، مسکن برای حمایت از کودک یا مسائل خانوادگی همه می تواند به استرس مزمن منجر شود و انتظار می رود در نتیجه شیوع ویروس کرونا بدتر هم شود.

نمونه دیگری از تولد نوزادان کوچک به دنبال یک استرس دسته جمعی در سال 2008 رخ داد. در آن سال بحران مالی شدید در اسپانیا باعث شد تولد نوزدان ریز جثه و ضعیف با وزن کم در این کشور اروپایی دو درصد بیشتر شود.

تأثیر استرس عاطفی مزمن بر رشد انسان توسط دانشمندان به مدت چندین دهه مورد بررسی قرار گرفت.

پروفسور باری بوگین ، یک انسان شناس بیولوژیک در دانشگاه لوفبوروی انگلیس تحقیق جامعی را در اینباره انجام داده است.

وی چندین مطالعه قبلی را مورد بررسی قرار داد تا پیش بینی کند که شیوع ویروس کرونا در دنیا چگونه ممکن است بر وزن تولد نسل بعدی تأثیر بگذارد.

این مطالعه بررسی می کند که چگونه عوامل اجتماعی و عاطفی بر تعامل و بیولوژی انسان تأثیر می گذارند.

پروفسور بوگین در مقاله ای در مجله آمریکایی زیست شناسی انسانی به این موضوع پرداختند که ویروس کرونا ممکن است یک مادر باردار و راضی را به سمت مادری پر از استرس و نگران ببرد که از همه چیز می ترسد.

بر اساس نتایج به دست آمده در این تحقیق دو یا سه نسل طول می کشد تا مشخص شود ویروس کرونا دقیقا چه تاثیری بر روی نوزادان و آینده آنها می گذارد.

آنچه که مشخص به نظر می رسد این است که افزایش سطح استرس در دنیا بر روی مادران باردار نیز تاثیری منفی دارد و این استرس بر روی سلامت نوزادان آنها تاثیر می گذارد.

دانشگاهیان از ارتباط معنی داری بین مواجهه با استرس قبل از تولد و افزایش میزان وزن کم هنگام تولد پرده برداشتند.

در یک مطالعه منتشر شده در سال 2012 میزان هورمون استرس در بزاق در 488 مادر در فیلیپین اندازه گیری شد. مادران با سطح کورتیزول بالاتر اغلب نوزدانی کم وزن به دنیا آوردند.

در یک مطالعه دیگر نوزادان 3 هزار و 603 زن که به نوعی در معرض حمله تروریستی 11 سپتامبر از مرکز تجارت دنیای در شهر نیویورک بودند مورد بررسی قرار گرفتند. این زنان یا در داخل برج های دنیای بودند و یا خارج در آن منطقه سکونت داشتند. بیشتر این مادران نوزدانی سبک و کوچک به دنیا آوردند.

مطالعات مشابه دیگری در پرتغال، ایسلند، ژاپن و یونان انجام شد. بحران های مالی در این کشورها نیز تولد نوزادان سبک را بیشتر کرد.

محققان می گویند پاندمیک کرونا رفتارهای هیجانی همه از جمله زنان باردار را بیشتر می کند.

محققان در سرانجام این تحقیق تاکید کردند که ریز بودن جثه نوزادان همچنین می تواند منجر به چاقی در بزرگسالی و ایجاد بیماری های قلبی و دیابت شود.

منبع: دیلی میل / مترجم: هیلدا حسینی خواه

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 مهر 1399 بروزرسانی: 24 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1158

به "پاندمیک کرونا باعث کوچک شدن نوزادان متولد شده می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاندمیک کرونا باعث کوچک شدن نوزادان متولد شده می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید