پارامترهای سنجش سلامت نوآموزان در سال تحصیلی تازه اعلام شد

به گزارش گروه سرگرمی، رئیس اداره سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس وزارت بهداشت، با اعلام افزایش تعداد پایگاه های سنجش سلامت نوآموزان در سال تحصیلی نو و به علت شیوع کرونا، گفت: در عین حال رعایت پروتکل های بهداشتی نظیر فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، ضدعفونی کردن وسایل مشترک و... از الزامات مورد تاکید در این مراکز است.

پارامترهای سنجش سلامت نوآموزان در سال تحصیلی تازه اعلام شد

دکتر گلایل اردلان در گفت وگو با خبرنگاران، درباره سنجش سلامت نوآموزان در سال تحصیلی نو، گفت: این سنجش شامل ارزیابی سلامت بینایی، شنوایی، قد و وزن، آمادگی تحصیلی، پوست و مو، سلامت روان و هوش و استعداد تحصیلی است.

وی با اشاره به اینکه در پیک کرونا تعداد پایگاه های سنجش سلامت افزایش یافت، ادامه داد: با شروع پیک کرونا پذیرش روزانه نوآموزان کاهش پیدا کرد و پایگاه ها شیفت بندی شدند. در عین حال رعایت پروتکل های بهداشتی مثل فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، ضدعفونی کردن وسایل مشترک و... از الزامات مورد تاکید در این مراکز است.

رئیس اداره سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه افرادی که سنجش را انجام می دهند از گروه های پزشکی و پیراپزشکی هستند، اظهار کرد: این افراد عمدتا واکسن کرونا را دریافت کرده اند، اما باز هم هفته ای دو مرتبه در سامانه خود ارزیابی کرونا، خود اظهاری می کنند.

وی درباره تعداد نوآموزانی که در سال تحصیلی نو مورد سنجش و ارزیابی قرار می گیرند، بیان نمود: نزدیک به یک میلیون نفر نوآموز مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

اردلان در خصوص پارامترهای سنجش سلامت روان نوآموزان، شرح داد: هوش، استعداد تحصیلی، آمادگی تحصیلی، افسردگی، اضطراب، اوتیسم و بیش فعالی و سایر اختلالات شایع ارزیابی می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 تیر 1400 بروزرسانی: 29 تیر 1400 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1683

به "پارامترهای سنجش سلامت نوآموزان در سال تحصیلی تازه اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارامترهای سنجش سلامت نوآموزان در سال تحصیلی تازه اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید