وزارت دفاع افغانستان: طالبان بارها توافقنامه قطر را نقض نموده است

به گزارش گروه سرگرمی، معاون اول وزارت دفاع افغانستان خاطرنشان کرد که طالبان بارها برای سقوط ولایت های این کشور کوشش نموده است در حالی که بر اساس توافقنامه قطر باید از حمله شهرهای عظیم و مرکز ولایت های باید خودداری کند.

وزارت دفاع افغانستان: طالبان بارها توافقنامه قطر را نقض نموده است

همراه ما باشید و با تور قطر ارزان از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، شاه محمود میاخیل معاون اول وزارت دفاع افغانستان در گزارش کارنمودهای این وزارتخانه در سال 1399 خاطرنشان کرد گروه طالبان باوجود توافقنامه قطر با هدف سقوط هفت ولایت بارها حملات تهاجمی انجام داد اما پیروز نشد و در مقابل هشت شهرستان از کنترل این گروه خارج شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی اضافه نمود که طالبان از ابتدای امسال قصد تصرف 132 شهرستان را نیز داشته است. این در حالی است که براساس توافقنامه قطر طالبان باید از حمله به شهرهای عظیم و مرکز ولایت ها خودداری کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

میاخیل ادامه داد که در این مدت در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان بیش از 18 هزار تروریست کشته، 10 هزار و 296 تن زخمی و 2 هزار و 259 نفر نیز دستگیر شدند.

دولت افغانستان پیش از این نیز بارها طالبان را نقض توافقنامه قطر متهم نموده بود اما این گروه تاکید دارد همیشه به این توافق و مفاد آن پایبند بوده است.

روز گذشته نیز سازمان ملل در گزارشی خاطرنشان کرد که بر اثر درگیری ها و منازعات مسلحانه در سال 2020 میلادی 3 هزار و 35 غیرنظامی افغان کشته و 5 هزار و 785 تن زخمی شدند که مسئولیت 45 درصد این تلفات با طالبان است.

طالبان اما با رد این آمار گفت که اینگونه گزارش ها براساس اطلاعاتی تنظیم و منتشر می گردد که ارگان های اطلاعاتی و نظامی دولت کابل به هدف تبلیغات علیه طالبان آن را شریک می سازند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 اسفند 1399 بروزرسانی: 14 اسفند 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1437

به "وزارت دفاع افغانستان: طالبان بارها توافقنامه قطر را نقض نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت دفاع افغانستان: طالبان بارها توافقنامه قطر را نقض نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید