واکسن آنفلوآنزا چند؟

به گزارش گروه سرگرمی، رییس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو با اعلام قیمت واکسن آنفلوآنزا در بازار، گفت: به نظر می رسد اکثر واجدین شرایط تاکنون واکسن آنفلوآنزا را دریافت نموده اند؛ چراکه توصیه نموده ایم که پیش از آبان افراد واجد شرایط واکسن را تزریق نمایند.

واکسن آنفلوآنزا چند؟

دکتر علی واشقانی در گفت وگو با خبرنگاران، درباره قیمت واکسن آنفلوآنزا موجود در بازار، گفت: قیمت واکسن آنفلوآنزای چهار ظرفیتی 41 هزار و 200 تومان و سه ظرفیتی 34 هزار و 300 تومان است. برندهایی که در حال حاضر در بازار وجود دارد، برندهای هلندی و فرانسوی هستند و فعلا برند دیگری جز این نداریم.

وی با بیان اینکه توزیع واکسن آنفلوآنزا مطابق برنامه ریزی که انجام داده بودیم از نیمه شهریور ماه شروع شد، اضافه نمود: افرادی هم که کاندیدای دریافت واکس آنفلوآنزا بودند، واکسیناسیون شان را شروع کردند و تاکنون خوشبختانه واکسن ها طبق برنامه تامین شده است.

واشقانی با اشاره به تفاوت واکسن سه ظرفیتی آنفلوآنزا با نوع چهار ظرفیتی آن، ادامه داد: نوع چهار ظرفیتی یک گونه ویروس آنفلوآنزا را بیشتر از نوع سه ظرفیتی پوشش می دهد. البته نکته مهم این است که هر دو واکسن انواع خطرناک تر ویروس آنفلوآنزا را دارند. در عین حال میزان مقادیر وارد شده از هر دو نوع واکسن تقریبا به صورت برابر وارد بازار شده است.

رییس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو با بیان اینکه برای واردات 2 میلیون و 200 هزار دوز واکسن آنفلوآنزا به کشور برنامه ریزی نموده بودیم، گفت: طبق برنامه واردات واکسن ها در حال اجرا است و امیدوارم بتوانیم مطابق برنامه پیش رویم. خوشبختانه تاکنون مسئله ای نداشتیم و مطابق برنامه پیش رفته ایم.

واشقانی تاکید نمود: البته به نظر می رسد اکثر واجدین شرایط تاکنون واکسن آنفلوآنزا را دریافت نموده اند. همیشه توصیه می کردیم افراد قبل از سرد شدن هوا واکسن آنفلوآنزا را تزریق نمایند؛ چراکه دو هفته طول می کشد تا سطح ایمنی ایجاد گردد. فصل سرد هم از اواسط آبان ماه شروع می گردد و توصیه کردیم که پیش از آبان افراد واجد شرایط واکسن را تزریق نمایند. بنابراین توزیع خوب و طبق برنامه بوده و اکثر افراد واجد شرایط واکسن را دریافت نموده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 19

به "واکسن آنفلوآنزا چند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن آنفلوآنزا چند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید