لیبی ، نیروهای حفتر از سرنگونی یک پهپاد ترکیه ای خبر دادند

به گزارش گروه سرگرمی، مرکز اطلاع رسانی جنگی وابسته به نیروهای تحت امر ژنرال خلیفه حفتر از سرنگونی یک پهپاد ترکیه ای در نزدیکی طرابلس اطلاع داد.

لیبی ، نیروهای حفتر از سرنگونی یک پهپاد ترکیه ای خبر دادند

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، همزمان با اعلام خلیفه حفتر فرمانده شبه نظامیان شرق لیبی برای شروع عملیات سرنوشت ساز علیه طرابلس، پایتخت لیبی، نیروهای تحت امر او از سرنگونی یک پهپاد ترکیه ای در نزدیکی طرابلس اطلاع دادند.

شبکه سعودی العربیه به نقل از منابع لیبیایی از پیشروی نیروهای حفتر در تمامی محورهای طرابلس اطلاع داد و اضافه نمود که در محور عین زاره نیز درگیری بین نیروهای دولت وفاق ملی و نیروهای حفتر اتفاق افتاده است.

حفتر، ژنرال سابق ارتش لیبی است که هم اکنون فرماندهی نیروهای شبه نظامی شرق لیبی را بر عهده دارد علیه دولت قانونی این کشور که در طرابلس (غرب لیبی) مستقر است، شوریده. او از حمایت عربستان سعودی، امارات و مصر برخوردار است.

نیروهای حفتر روز آدینه (دیروز) مدعی شدند که اردوگاه حمزه به عنوان یکی از مهم ترین پایگاه های نظامی دولت وفاق ملی را به کنترل خود درآورده اند.

فائز السراج رئیس دولت وفاق ملی لیبی روز آدینه (دیروز) هر گونه شروع عملیات گسترده علیه طرابلس را رد کرد و گفت که شروع عملیات توهم است، نه سیطره و نه یورش به طرابلس و محله های آن در کار نیست.

عبدالمالک المدنی سخنگوی رسمی دفتر اطلاع رسانی جنگی وابسته به نیروهای دولت وفاق ملی نیز هر گونه پیشروی نیروهای حفتر به سمت طرابلس را رد کرد. او گفت که اوضاع تحت کنترل نیروهای دولت وفاق ملی است و تعقیب و گریز نیروها همچنان ادامه دارد.

نیروهای حفتر همچنین مدعی شدند که در جریان بمباران دانشکده هوایی مصراته مقادیر زیادی سلاح، مهمات ترکیه ای و آشیانه پهپادها و تجهیزات نظامی را تخریب نموده اند.

درگیری نیروهای شرق (طبرق) و غرب (طرابلس) لیبی از پانزدهم فروردین شروع شده است؛ زمانیکه حفتر، چهارم آوریل 2019 (پنجشنبه پانزدهم فروردین 1398) به آنچه ارتش ملی لیبی خوانده می گردد، دستور داد به سوی طرابلس (غرب کشور) حرکت و آن را تصرف کند. با گذشت حدود نُه ماه جنگ و درگیری، حفتر نتوانسته وارد پایتخت گردد.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 573

به "لیبی ، نیروهای حفتر از سرنگونی یک پهپاد ترکیه ای خبر دادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیبی ، نیروهای حفتر از سرنگونی یک پهپاد ترکیه ای خبر دادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید