قیمت داروهای حیاتی کرونا اعلام شد ، وجود مشکل در تعیین قیمت ماسک

به گزارش گروه سرگرمی، معاون برنامه ریزی و نظارت ستاد فرماندهی مقابله با کرونای استان تهران از تعیین قیمت داروی رمدسیویر و فاویپیراویر خبر داد.

قیمت داروهای حیاتی کرونا اعلام شد ، وجود مشکل در تعیین قیمت ماسک

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، علی ماهر معاون برنامه ریزی و نظارت ستاد فرماندهی مقابله با کرونای استان تهران درباره شرایط فعلی شرایط قاچاق داروهای کوویدـ19 گفت: دو داروی رمدسیویر و فاویپیراویر در داروخانه های دولتی موجود است و در صورت ارائه پفراینده و تشخیص نیاز بیمار این داروها با قیمت دولتی عرضه می شوند.

وی بیان نمود: قیمت داروی رمدسیویر هر ویال 1 میلیون و 200 هزار تومان و قیمت داروی فاویپیراویر به ازای هر ورق قرص حدود 100 هزار تومان است و در داروخانه های 13 آبان، شهید کاظمی و دیگر داروخانه های دولتی در صورت تایید معاونت درمان موجود و قابل دریافت است.

ماهر با اشاره به تولید داروی رمدسیویر در داخل کشور توضیح داد: این دارو در گذشته در ایران تولید نمی شد و طبق اعلامیه وزارتخانه هیچ دارویی قبل از تایید وزارت بهداشت نباید تجویز شود. در صورت خرید دارویی که مورد تایید نیست، دولت هیچ گونه مسئولیتی در قبال عواقب این عمل به عهده نمی گیرد.

وی درباره احداث بیمارستان های صحرایی در تهران گفت: هنوز نیاز به احداث بیمارستان صحرایی در تهران احساس نمی شود، اما درصورت ادامه فرایند افزایشی تعداد مبتلایان به ناچار مجبور به احداث بیمارستان صحرایی خواهیم شد.

معاون برنامه ریزی و نظارت ستاد فرماندهی مقابله با کرونای استان تهران با اشاره به مجازات افرادی که با رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی باعث سرایت این بیماری به دیگران می شوند، اضافه نمود: در بیش از 120 کشور افرادی که از ماسک استفاده نمی کنند مجازات می شوند. قطعا سختگیری های ما هم باید بیشتر شود زیرا این مسئله کاملا اجتماعی است و نتیجه آن بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

ماهر درباره تولید و توزیع ماسک و وظایف نهادهای مرتبط گفت: تولید ماسک برعهده وزارت صمت است و نظارت بر توزیع نیز برعهده بخشی از وزارت صمت گذارده شده است. ما نیز در وزارت بهداشت و ستاد کرونا چندین نامه با موضوع نبود ماسک در داروخانه ها که امن ترین و قابل اعتمادترین مکان برای تهیه ماسک هستند به مقام ریاست جمهوری نوشته ایم .

وی اضافه نمود: گویا قیمت اعلام شده با قیمت تمام شده فاصله زیادی دارد و از این نظر داروخانه ها ناچار به افزایش قیمت فروش ماسک ها هستند. به نظر می رسد مسئله ای در تعیین قیمت ها موجود است که لازم است این مسئله پیگیری شود. داروخانه ها نیز به ما اعلام کرده اند ماسک ها با قیمت مصوب توزیع نمی شوند و نهادی هم نیست که آن را پیگیری کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1104

به "قیمت داروهای حیاتی کرونا اعلام شد ، وجود مشکل در تعیین قیمت ماسک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت داروهای حیاتی کرونا اعلام شد ، وجود مشکل در تعیین قیمت ماسک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید