قرارداد تجاری تازه بین کانادا،آمریکا و مکزیک

به گزارش گروه سرگرمی، جدیدترین خبرها از این حکایت دارند که بعد از ظهر روز سه شنبه مورخ 10 دسامبر، مقامات سه کشور ایالات متحده آمریکا، کانادا و مکزیک در مکزیکو سیتی نسخه اصلاح شده قرارداد تجاری امریکای شمالی موسوم به NAFTA را تحت اسم CUSMA امضا کردند. از طرف کانادا Chrystia Freeland حضور داشت و با تشکر از همه بیان داشت که مذاکره در خصوص این قرارداد تجاری به چالشی حیاتی برای کانادا تبدیل شده بود اما پیامد مثبتی داشت.

قرارداد تجاری تازه بین کانادا،آمریکا و مکزیک

او در ادامه گفت که این توافقنامه برد-بردی است که برای شاغلان هر سه کشور ثبات بیشتری را به همراه دارد و این چیز کمی نیست. قرار داد CUSMA بیش از یک سال پیش به جای NAFTA امضاء شده بود اما دموکرات های امریکا که مجلس نمایندگان را در دست دارند اصرار داشتند که قبل از اینکه به آن رای بدهند تغییرات اساسی در رابطه با محیط زیست و نیروی کار در آن اعمال گردد.

نماینده تجاری امریکا آقای Robert Lighthizer که رهبری مذاکره از سوی امریکا را بر عهده داشت در این نشست دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا را مسبب امضا شدن این قرارداد معرفی کرد. او گفت از پرزیدنت ترامپ به خاطر هدایت هایشان تشکر می کنم. به یک توافق تاریخی دست یافته ایم. طی دو سال اخیر با جمهوری خواستار، دموکرات ها و بسیاری از ذینفعان توافقنامه ای را امضا کردیم که که به سود کارگران و کشاورزان امریکایی است. این قرارداد، الگویی برای سایر توافقنامه های تجاری آینده امریکا خواهد بود.

لازم به ذکر است قوانین ویزای کاری حرفه ای کانادا در این توافقنامه نسبت به قبل تغییری نکرده است. فصل 16 این قرارداد به کارفرمایان کانادایی، امریکایی و مکزیکی اجازه می دهد به نیروی کار حرفه ای هر سه کشور دسترسی داشته باشند. در خصوص کانادا باید گفت که صاحبان کسب و کار در کانادا هم می توانند کارمندان و کارگران امریکایی و مکزیکی در بیش از 60 دسته کاری را با ویزای کاری موقت سه ساله استخدام کند. تمدید این ویزاها محدودیتی ندارد.

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 19 شهریور 1400 بروزرسانی: 19 شهریور 1400 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1754

به "قرارداد تجاری تازه بین کانادا،آمریکا و مکزیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرارداد تجاری تازه بین کانادا،آمریکا و مکزیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید