عملیات مرمتی دیوار تاریخی شهر ساوه (بارو) به سرانجام رسید

به گزارش گروه سرگرمی، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، رضا ایاز امروز 9 فروردین ماه 1400 با اشاره به اتمام پروژه مرمتی، اجرای عایق کاهگل به جامانده باروی قدیم و تاریخی شهر ساوه، اظهار کرد: با توجه به تاریخی بودن این دیوار، عملیات مرمتی و اجرای عایق کاهگل به جامانده بارو با اعتبار 150 میلیون ریال در دستور کار نهاده شد که اخیرا این پروژه به انتها رسیده است.

عملیات مرمتی دیوار تاریخی شهر ساوه (بارو) به سرانجام رسید

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ساوه اضافه کرد: در قدیم دیوار تاریخی و عظیم شهرها با عنوان بارو شهرت داشت و شهرستان ساوه نیز از جمله شهرهای دارای بارو بوده است.

او اعلام کرد: در گذشته، شهرها عموما دارای چند دروازه بودند که نگهبانانی از آن حفاظت می کردند، در واقع تردد به وسیله دروازه های شهر انجام می گرفت، شب ها بسته می شدند، تردد ممنوع بود و توسط محافظان نگهبانی می شدند.

ایاز با اشاره به اینکه تمامی دیوارهای دفاعی مناطق کویری از مصالح خشتی بوده اند، گفت: شهرها در گذشته توسط دیوار عظیم یا بارو محافظت می شدند و عمدتا خندقی عمیق در بیرون دیوار احداث می شد تا حالت دفاعی در مقابل مهاجمین تقویت شود و در واقع تا اواخر دوران قاجار شهرها دارای دیوار دفاعی بودند.

او توضیح داد: شهرستان ساوه نیز در جنوب خود نیز دارای دیوار عظیم یا بارو است که در واقع کارکرد اصلی آن دفاعی و محافظت از شهر بوده است که قدمت آن نیز به دوره قاجار باز می شود که در ششم بهمن ماه 1397 با شماره 32300 در فهرست آثار ملی نهاده شد.

منبع: گردشبان
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1520

به "عملیات مرمتی دیوار تاریخی شهر ساوه (بارو) به سرانجام رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات مرمتی دیوار تاریخی شهر ساوه (بارو) به سرانجام رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید