طرح بته جقه بر تن بازیکنان منچسترسیتی

به گزارش گروه سرگرمی، پیراهن سوم فصل بعد منچسترسیتی رونمایی شد و گفته می گردد الهام گرفته از سبک موسیقی جاز است، اما آنچه به چشم فوتبال دوستان ایرانی می آید طرح سرو سرافکنده یا همان بته جقه است.

طرح بته جقه بر تن بازیکنان منچسترسیتی

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ورزش سه، شرکت پوما تامین کننده لباس های باشگاه منچسترسیتی است. این شرکت حالا اطلاعاتی درباره کیت سوم منچسترسیتی در فصل 21-2020 منتشر نموده است. پیراهن سوم منچسترسیتی در فصل آینده الهام گرفته از سبک موسیقی جاز است و در آن از رنگ های منحصر به فرد و شادی استفاده شده است.

شرکت پوما بیانیه ای درباره این طراحی جالب منتشر شده است که در این جا به بخشی از آن اشاره می کنیم: صحنه موسیقی شهر منچستر همواره تاثیر شگرفی در دنیا داشته است. پیراهن سوم منچسترسیتی برای فصل 21-2020 الهام گرفته از موسیقی brit pop است که بین سال های 1960 تا 1990 شهرت فراوانی یافته بود.

پیش از این طراحی جالب پیراهن سوم کنونی منچسترسیتی نیز واکنش های زیادی را به همراه داشت. پیراهنی به رنگ زرد فسفری و قرمز هلویی که چندی پیش و قبل از آغاز فصل در معرض بازدید طرفداران قرار گرفته بود.

  • الهام از سبک موسیقی یا طرح ایرانی؟

این لباس با رنگ سفید استخوانی و آبی طراحی شده و درست است که گفته شده الهام گرفته از نوعی موسیقی است ولی نکته جالب در آن استفاده از طرح و نشان ایرانی سرو سرافکنده یا همان بته جقه است و در عکس هایی که منتشر شده، بته جقه ها به وضوح قابل مشاهده اند.

وب سایت مدال هم در این زمینه نوشت: این لباس هنوز به مرحله فراوری و طراحی نهایی نرسیده و فقط تصویری از اشکال پس زمینه آن منتشر شده است.

  • بُته جـِقّه، نقش سرو سرافکنده که نشانه ایران و ایرانیان است و در تاریخ هنرهای سنتی همواره مورد توجه بوده و در تزیین انواع صنایع دستی به ویژه پارچه، ترمه، قالی و گلیم، کاشی سفال، شال بافی، نساجی، خاتم، تشعیر و زربافی در اندازه ها و اشکال گوناگون سهم زیادی دارد.

زربفت ابریشمی ایرانی. سید حسین مژگانی. 1342 خورشیدی

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 422

به "طرح بته جقه بر تن بازیکنان منچسترسیتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح بته جقه بر تن بازیکنان منچسترسیتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید