سهمیه سوخت سواری های عمومی بین شهری تعیین شد ، میزان جابجایی مسافر هم ملاک شد

به گزارش گروه سرگرمی، عضو هیأت عامل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای گفت: سهمیه سواری های کرایه عمومی بین شهری با پلاک ع ماهانه 750 لیتر برای ناوگان تک سوز و 450 لیتر برای ناوگان دوگانه سوز اختصاص یافت.

سهمیه سوخت سواری های عمومی بین شهری تعیین شد ، میزان جابجایی مسافر هم ملاک شد

خبرنگاران - سهمیه بندی بنزین برای تمام وسایل نقلیه بنزین سوز انجام شد و به این ترتیب ضمن مشخص شدن میزان سهمیه سوخت هر نوع خودرو، قیمت هر لیتر بنزین معمولی سهمیه ای 1500 تومان و قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه ای از قرار هر لیتر 3000 تومان مشخص شد.

یکی از سئوالاتی که در اولین ساعات تغییر قیمت بنزین و سهمیه بندی شدن آن مطرح شد این بود که آیا کرایه های تاکسی های بین شهری که جابجایی مسافران سفرهای بین شهرهای مختلف را برعهده دارند بار دیگر گران خواهد شد یا با توجه به اینکه در بند 6 اطلاعیه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایرانآمده است تمهیدات لازم برای جلوگیری از افزایش نرخ کرایه ها اتحاذ می گردد. نرخ این تاکسی ها سال جاری یک بار تغییر نموده و نرخ ها افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه سواری کرایه روز گذشته از درخواست افزایش کرایه سواری های بین شهری خبر داده بود اما عضو هیأت عامل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای امروز از تصمیمی جدید برای سواری های بین شهری خبر داده است.

مهران قربانی با بیان اینکه سهمیه 6 روز باقیمانده آبان ماه و همچنین آذرماه این ناوگان تا ابتدای آذرماه سال جاری در کارت سوخت آنها شارژ می گردد گفت: سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای دیروز و امروز موضوع سهمیه سوخت ناوگان سواری عمومی بین شهری را در کمیته آنالیز موارد خاص وزارت کشور پیگیری کرد و این مصوبه اخذ شد.

عضو هیأت عامل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با بیان اینکه این سهمیه پایه است، گفت: با توجه به پیمایشی که سواری های عمومی بین شهری خواهند داشت متناسب با این پیمایش سهمیه نهایی سوخت این ناوگان در کارت سوخت آنها شارژ می گردد.

قربانی با اشاره به اینکه سیاست بر این است که سواری کرایه عمومی بین شهری و وانت ها براساس پیمایش واقعی سهمیه نهایی سوخت دریافت نمایند به فارس گفت: اگر خودرویی از ناوگان سواری کرایه واقعاً پیمایش داشته باشد و مسافر جابه جا کند و احتیاج به سوخت بیشتری داشته باشد قطعاً متناسب با این پیمایش سوخت بیشتری هم به آن اختصاص می یابد.

عضو هیأت عامل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای ادامه داد: فعلاً این 750 لیتر برای سواری های کرایه بین شهری تک سوز و سهمیه 450 لیتر برای ناوگان دوگانه سوز اختصاص می یابد و سعی می کنیم از ماه آینده با هماهنگی های انجمن صنفی مقدمات نصب پیمایش سنج ها بر روی این ناوگان فراهم گردد.

منبع: چمدان
انتشار: 20 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 536

به "سهمیه سوخت سواری های عمومی بین شهری تعیین شد ، میزان جابجایی مسافر هم ملاک شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهمیه سوخت سواری های عمومی بین شهری تعیین شد ، میزان جابجایی مسافر هم ملاک شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید