سقوط ارزش دلار در برابر یوآن چین

به گزارش گروه سرگرمی، ارزش دلار در برابر یوآن چین در معاملات شب گذشته به کمترین میزان در سه سال گذشته رسید.

سقوط ارزش دلار در برابر یوآن چین

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از راشا تودی، بیشتر سرمایه گذاران به سمت دارایی های ایمن تر نظیر یوآن، در سایه پیشرفت مالی خوب چین در دوران پساکرونا باعث شد تا در معاملات شب گذشته ارز دلار در برابر یوآن به کمترین میزان در سه سال گذشته برسد.

در واقع طی دو ماه گذشته به صورت متوالی ارزش دلار در برابر سبد ارز های مرجع نظیر پوند و یورو کاهش یافته است.

طی ساعات گذشته برابری یوآن ـ دلار رقم 6.3553 یوآن در برابر دلار را دید که از می سال 2018 تا به امروز بالاترین میزان بوده است. در حالی یوآن در برابر دلار افزایش یافته که بعضی کارشناسان هشدار داده اند که ممکن است دولت چین دست به محدود کردن رشد یوآن در برابر دیگر ارز ها بزند.

ارزش دلار به دو جهت فرایند نزولی را در پیش گرفته که یکی فشار تورم در آمریکا روی قیمت این ارز بین المللی است و دیگری رویکرد بانک مرکزی آمریکا در قبال سیاست های پولی است.

اولریچ لیچمن، کارشناس کامرز بانک، در حوزه کالا های اساسی می گوید: بازار بر این باور است که افزایش تورم کنونی در آمریکا گذراست و در سال آینده متعادل تر خواهد شد.

البته شرایط به گونه ای نیست که قیمت گذاری دلار آمریکا را راحت کند و تا زمانی شفافیت بیشتری داشته باشیم، احتمالا ارزش دلار در همین حول و حوش باقی خواهد ماند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 خرداد 1400 بروزرسانی: 29 خرداد 1400 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1627

به "سقوط ارزش دلار در برابر یوآن چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقوط ارزش دلار در برابر یوآن چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید