سازمان مالیاتی اظهار داشت؛ فرصت دو ماهه وکلا برای نصب کارتخوان

به گزارش گروه سرگرمی، خبرنگاران: مدیر کل دفتر تنظیم مقررات و نظارت بر برون سپاری سازمان امور مالیاتی گفت: همه فعالان مالی از جمله وکلا فارغ از اینکه چقدر درآمد دارند، باید در موعدهای مقرر اظهارنامه مالیاتی خود را تحویل دهند. همچنین وکلا تا انتها دی ماه فرصت دارند در صندوق مکانیزه فروش ثبت نام نمایند.

سازمان مالیاتی اظهار داشت؛ فرصت دو ماهه وکلا برای نصب کارتخوان

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، علی رستم پور درباره تاسیس صندوق مکانیزه فروش برای شفاف شدن درآمد گروه های مختلف از فعالان مالی، اظهار کرد: قانون گذار به سازمان امور مالیاتی تکلیف کرد که صندوق مکانیزه فروش را راه اندازی کند. این موضوع آیین نامه و مصوبه هیات وزیران را هم داشت. این آیین نامه سال 1396 ابلاغ و اقداماتی برای آن آغاز شد. در این چارچوب فراخوان در برنامه پنجم توسعه داده بودیم ولی چون زیر ساخت ها نبود، صندوقی نداشتیم.

وی درباره مالیات بر درآمد وکلا گفت: این شرایط تا زمانی که بحث پزشکان پیش آمد و زیرساخت راه اندازی صندوق مکانیزه فروش برای این صنف آماده شد پیش رفت تا اینکه در شهریور ماه سال جاری حدود 15 گروه از فعالان مالی که حدود 50 شغل می شوند را دسته بندی کردیم که وکلا هم جزو این گروه بودند. برای ثبت نام دستگاه های کارتخوان فراخوان دادیم و از اول مهر ماه ثبت نام آغاز شد و تا آخر دی ماه نیز ادامه دارد.

رستم پور تاکید نمود: بعد از سرانجام دی ماه برای تنظیمات زیرساخت ها مقداری فرصت داریم. بعد از آن افرادی که به قانون تمکین نمایند از اول سال 1399 ملزم به نصب و استفاده از سرانجامه های فروشگاهی در قالب دستگاه شبکه های بانکی خواهند بود.

وی در پاسخ به اینکه اعلام شده که درصد بالایی از دفترداران درآمد کمتر از 1.5 میلیون تومان دارند، آیا این افراد باید مالیات پرداخت نمایند؟ گفت: فقط اظهارنامه مالیاتی مشخص نماینده این است که به درآمد شخص، مالیات تعلق می گیرد یا خیر. افراد به عنوان یک فعال مالی چه ماهی یک میلیون تومان درآمد داشته باشند چه ماهی ده ها میلیون تومان درآمد داشته باشند باید تا سرانجام خرداد ماه هر سال اظهارنامه مالیاتی ارائه دهند. اگر با توجه به آن اظهارنامه سودی برده باشند که باید مالیات پرداخت نمایند و اگر سودی نبرده باشند که مالیاتی پرداخت نمی نمایند. شرط برخورداری از معافیت معیشتی، ارائه اظهارنامه مالیاتی است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 15 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 531

به "سازمان مالیاتی اظهار داشت؛ فرصت دو ماهه وکلا برای نصب کارتخوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان مالیاتی اظهار داشت؛ فرصت دو ماهه وکلا برای نصب کارتخوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید