روند افزایشی کوچ کارکنان فیسبوک ، از افت فرهنگ سازمانی تا بی اعتمادی عمومی

به گزارش گروه سرگرمی، این روزها کارکنان فیسبوک بیش از هر زمان دیگری به دنبال ترک شرکت خود هستند. به نظر می رسد اکثر آنان به دنبال راهی برای جدا شدن از سیستم تحت نظارت مارک زاکربرگ هستند.

روند افزایشی کوچ کارکنان فیسبوک ، از افت فرهنگ سازمانی تا بی اعتمادی عمومی

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، بسیاری از کارکنان فیسبوک از همکاران سابق خود مشورت می گیرند که برترین شیوه های ترک فیسبوک کدامند.

حداقل شش نفر از کارکنان ارشد فیسبوک طی دو سال گذشته این شرکت را ترک نموده اند و اکثر کارمندان فعلی فیسبوک نیز به دنبال فرصت هایی برای ترک شرکت خود هستند. این تغییر رفتار در کارمندان فیسبوک بی ارتباط با رسوایی های اخیر فیسبوک نیست و نشان می دهد که کارمندان این شرکت تا چه حد نسبت به آینده کاری خود نگران هستند. به خصوص این که سهام فیسبوک نیز از ماه ژوئیه تا کنون 40 درصد کاهش پیدا نموده است.

این نوع رفتار در اکثر شرکت ها عادی است. اما با توجه به وضعیت سابق فیسبوک این شرایط نگران نماینده به نظر می رسد. تا مدتی پیش سیلیکون ولی به عنوان شرکتی در نظر گرفته می شد که هیچ فردی از آن خارج نمی شد. اما اکنون به نظر می رسد سیلیکون ولی تبدیل به شرکتی شده که بسیاری از افراد به راحتی ترکش می نمایند.

این تغییر می تواند یک هشدار اولیه برای مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک باشد تا روی حفظ کارمندان خود تمرکز بالاتری داشته باشد. فیسبوک یکی از بهترین شرکت های فناوری بود که کارمندانش از رقم 5، 4،3 درصد از این شرکت رضایت داشتند اما این رتبه در طول سال گذشته میلادی به شکل قابل ملاحظه ای سقوط نموده است.

اما این ماجرا چندان بی سابقه نیست. جالب است بداندی که در سال 2010 ، موج گسترده ای از کارکنان گوگل، این شرکت را به امید کار در مایکروسافت و فیسبوک ترک کردنند و برخی کارمندان مایکروسافت نیز اوایل سال 2000 به خاطر کار در فیسبوک با همکارانشان خداحافظی کردند.

چندین کارمند سابق فیسبوک در مصاحبه با سی ان بی سی علت بی میلی کارکنان به حضور در فیسبوک را موج رسوایی ها و کاهش قیمت سهام دانستند. یکی از پرسنل سابق فیسبوک نیز می گوید ماجرای تمایل به ترک فیسبوک را حداقل از 30 کارمند شنیده است. چرا که اغلب آنان ضمن تماس با وی جویای شغل جدید بودند.

یکی از مدیران پیشین فیسبوک می گوید افت فرهنگ سازمانی و ایجاد فضای بدبینی یکی از دلایل ترک شغل کارمندان محسوب می گردد. این در حالیست که تا پیش از این فیسبوک محلی برای تبادل افکار و صمیمیت بین کارمندان محسوب می شد.

منبع: انتخاب
انتشار: 10 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 53

به "روند افزایشی کوچ کارکنان فیسبوک ، از افت فرهنگ سازمانی تا بی اعتمادی عمومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روند افزایشی کوچ کارکنان فیسبوک ، از افت فرهنگ سازمانی تا بی اعتمادی عمومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید