رهبر حزب برگزیت از شرکت در انتخابات انگلیس انصراف داد

به گزارش گروه سرگرمی، رهبر حزب برگزیت انگلیس اظهار داشت در انتخابات شرکت نخواهد کرد و به حمایت از کاندیدهای حزبش در نقاط مختلف این کشور خواهد پرداخت.

رهبر حزب برگزیت از شرکت در انتخابات انگلیس انصراف داد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نایجل فاراژ رهبر حزب برگزیت انگلیس، از شرکت در انتخابات زودهنگام انصراف داد تا برای تبلیغ علیه توافق دولت این کشور با اتحادیه اروپا درخصوص اجرای برگزیت زمان کافی داشته باشد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، فاراژ در مصاحبه با اندرو مار مجری شبکه بی بی سی گفت: در این مورد بسیار فکر کردم که چگونه به بهترین شکل به برگزیت خدکت کنم. آیا باید یک کرسی پیدا کنم و کوشش کنم وارد مجلس شوم یا بهتر است طول و عرض انگلیس را پیموده و از 600 کاندیدا حمایت کنم. تصمیم گرفتم که مورد دوم انتخاب درست است.

پیش تر فاراژ خطاب به بوریس جانسون گفته بود یا با او در انتخابات همگانی وارد ائتلاف گردد و از تصویب توافق برگزیت صرف نظر کند، یا برای تک تک کرسی های مجلس با او خواهد جنگید.

جانسون روز شنبه در واکنش به سخنان فاراژ گفت همیشه از پیشنهادات استقبال می کنم اما وارد پیمان انتخاباتی با فاراژ یا هیچ فرد و حزب دیگری نخواهد شد.

فاراژ در این خصوص گفت: اگر بوریس به دنبال برگزیتی واقعی بود، احتیاج نبود در این انتخابات علیه او بجنگیم.

اکنون این احتمال وجود دارد که با ایجاد تفرقه بین حزب محافظه کار به رهبری جانسون و حزب برگزیت فاراژ، رأی حامیان خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا شکسته گردد.

کوشش جانسون برای خارج کردن کشورش از اتحادیه اروپا در تاریخ 31 اکتبر (9 آبان) با رأی مجلس باخت و مجلس او را مجبور کرد از بروکسل تقاضا کند مهلت اجرای بروکسل را تمدید کند. مجلس تنها به کلیات این توافق رأی مثبت داد و اجرای آن جهت آنالیز بیشتر به 31 ژانویه موکول شد.

در مقابل جانسون خواستار برگزاری انتخابات همگانی زودهنگام در انگلیس شد تا شاید بتواند با تغییر ترکیب کابینه، رأی مورد احتیاج برای تصویب توافق با بروکسل درخصوص نحوه خروج از اتحادیه اروپا را کسب کند.

پیشنهاد او در مجلس انگلیس با استقبال حزب لیبرال دموکرات روبرو شده و مورد تصویب نهاده شد. قرار است این انتخابات زودهنگام در تاریخ 12 دسامبر (21 آذر) برگزار گردد.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 408

به "رهبر حزب برگزیت از شرکت در انتخابات انگلیس انصراف داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهبر حزب برگزیت از شرکت در انتخابات انگلیس انصراف داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید