رقابت 22 نفر در عرصه انتخابات، 12 تذکر به ستادهای تبلیغاتی داده شد

به گزارش گروه سرگرمی، خبرنگاران/خراسان جنوبی فرماندار بیرجند با اشاره به رقابت 22 کاندیدا در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف، گفت: در حوزه تخلفات انتخاباتی تا به امروز 12 مورد تذکر به ستادهای کاندیداها داده شده و هیات نظارت نیز سه مورد تذکر به این ستادها داده است.

رقابت 22 نفر در عرصه انتخابات، 12 تذکر به ستادهای تبلیغاتی داده شد

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی لوگو از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی لوگو و آرم تجاری تا برندینگ حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

علی ناصری، امروز دوشنبه 28 بهمن، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف، 24 کاندیدا تایید صلاحیت شدند.

وی ادامه داد: از ابتدا تا به امروز سه نفر انصراف داده و یک نفر نیز از حوزه انتخابیه بیرجند به حوزه انتخابیه نهبندان منتقل شده و در حال حاضر 22 نفر در رقابت انتخابات حضور دارند.

به گزارش خبرنگاران، فرماندار بیرجند با اشاره به پیش بینی 153 شعبه اخذ رأی در شهرستان بیرجند، اضافه کرد: از این تعداد، 96 شعبه شهری، 57 شعبه روستایی، 86 شعبه ثابت و 10 شعبه سیار هستند.

ناصری اعلام کرد: 43 شعبه اخذ رای در شهرستان خوسف نیز فعال خواهند بود که شامل؛ شش شعبه شهری، 37 شعبه روستایی، 10 شعبه ثابت و 33 شعبه سیار خواهد بود.

وی ادامه داد: 42 شعبه اخذ رای نیز در شهرستان درمیان شامل؛ 9 شعبه شهری، 33 شعبه روستایی، 13 شعبه ثابت و 29 شعبه سیار است.

فرماندار بیرجند با اشاره به اینکه تعرفه های لازم پیش بینی شده است، اظهار کرد: در روز انتخابات 3300 نفر عوامل اجرایی انتخابات خواهند بود.

ناصری با اشاره به پیش بینی 24 نقطه توسط شهرداری بیرجند برای تبلیغات کاندیداها، اضافه کرد: طبق قانون کاندیداها حق اجاره مکانی از شهر برای نصب بنرهای تبلیغاتی خود را ندارند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات آموزشی و توجیهی برای عوامل اجرایی، توضیح داد: افراد بالای هجده سال، متولدین قبل از 2 اسفند 1380 می توانند در انتخابات این دوره شرکت نمایند.

فرماندار بیرجند اضافه کرد: استقرار ستادهای انتخاباتی به دلایل امنیتی و رعایت مسائل ترافیکی در پنج نقطه بیرجند ممنوع شده است.

ناصری اعلام کرد: تا به امروز 15 کاندیدا در سطح شهر بیرجند ستاد انتخاباتی تشکیل داده اند و هفت نفر نیز تا به امروز ستاد انتخاباتی تشکیل نداده اند.

وی ادامه داد: طبق قانون، فعالیت تبلیغات انتخابات مجلس از بامداد روز پنجشنبه 24 بهمن آغاز شده و ساعت هشت صبح روز پنجشنبه یکم اسفند سرانجام می یابد.

ناصری اظهار کرد: تبلیغات نامزدهای مجلس شورای اسلامی در محیط های دولتی و دانشگاه ها ممنوع است، اما برگزاری مناظرات در محیط هایی غیر از این محیط ها بلامانع است.

وی اضافه کرد: براساس ماده 59 قانون انتخابات، انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی از تاریخ اعلم رسمی اسامی نامزدها برای نامزدهای نمایندگی مجلس از صدا و سیما و میز خطابه نماز آدینه و یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد و فعالیت کارمندان در ساعات اداری و همچنین استفاده از وسائل و سایر امکانات وزارتخانه ها و ادارات، شرکت های دولتی و مؤسسات وابسته به دولت و شهرداری ها و شرکت ها و سازمان های وابسته به آن ها و نهادها و مؤسساتی که از بودجه عمومی (به هر مقدار) استفاده می نمایند و همچنین در اختیار گذاشتن وسائل و امکانات مزبور ممنوع بوده و مرتکب مجرم شناخته می گردد.

وی اظهار کرد: قانون شفافیت و نظارت بر تامین اقتصادی فعالیت های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی مشتمل بر 12 ماده و 14 تبصره به تایید شورای نگهبان رسیده و در این دور از انتخابات برای نخستین بار لازم الاجرا است.

فرماندار بیرجند ادامه داد: ماده هفت این قانون می گوید که داوطلبان موظف اند حسابی را برای واریز، برداشت و هرگونه نقل و انتقال وجوه و منابع نقدی مربوط به هزینه های انتخاباتی را نزد یکی از بانک هایی که دارای مجوز از بانک مرکزی هستند، مشخص و هنگام ثبت نام و یا درخواست مجوز توسط احزاب شماره و مشخصات و گواهی بانک مربوطه را ارائه نمایند.

ناصری یادآور شد: هرگونه فعالیت اقتصادی انتخاباتی کاندیداها در خارج از شماره حساب اقتصادی اعلام شده به فرمانداری تخلف محسوب می گردد.

وی اعلام کرد: تا به امروز هفت نفر از کاندیداهای نمایندگی مجلس، شماره حساب و یا نماینده اقتصادی خود را به فرمانداری معرفی نکرده اند که به آنان تذکر داده شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 705

به "رقابت 22 نفر در عرصه انتخابات، 12 تذکر به ستادهای تبلیغاتی داده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابت 22 نفر در عرصه انتخابات، 12 تذکر به ستادهای تبلیغاتی داده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید