راه اندازی اولین نیروگاه هسته ای در کشور های عربی توسط امارات

به گزارش گروه سرگرمی، محمد بن راشد آل مکتوم رئیس و نخست وزیر امارات عربی متحده، امروز (شنبه - 1 آگوست)، در توئیتی در شبکه توئیتر از راه اندازی اولین رآکتور هسته ای در کشور های عربی اطلاع داد.

راه اندازی اولین نیروگاه هسته ای در کشور های عربی توسط امارات

به گزارش فارس، در این توئیت آمده است: امروز اعلام می کنیم که امارات پیروز شده است اولین رآکتور هسته ای صلح آمیز انرژی هسته ای در دنیا عرب را در نیروگاه هسته ای براکه در ابوظبی راه اندازی نمایند. گروه ها پیروز شدند بسته های سوخت هسته ای را بارگیری و آزمایش های جامعی را اجرا نمایند. عملیات راه اندازی با پیروزیت به اتمام رسید.

در ادامه این توئیت آمده است: هدف راه اندازی چهار نیروگاه انرژی هسته ای است که یک چهارم احتیاج کشور به برق به طور ایمن، قابل اطیمنان و بدون آلودگی پاسخ خواهد داد.

در بخش پایانی این پیغام آمده است: امارات هسته را شکافت و می خواهد به اکتشاف کهکشان بپردازد. پیغامی به دنیا؛ عرب ها می توانند فرایند علمی خود را از سر بگیرند و با دیگر امت های بزرگ دنیا به رقابت بپردازند.. هیچ چیز محال نیست.

پروژه ساخت نیروگاه براکه سال 2012 با همکاری مهندسان کره ای شروع شد. منابع خبری، پیشتر، گزارش داده بودند که شرکت کره ای کیبکو پیمانکار اصلی نیروگاه یادشده است و وظیفه طراحی، ساخت و راه اندازی آن را برعهده دارد.

امارات، پیشتر، اعلام نموده بود که رآکتور اول نیروگاه انرژی اتمی براکه پس ارزیابی های اولیه آماده بهره برداری است.

منبع: فرارو
انتشار: 8 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1124

به "راه اندازی اولین نیروگاه هسته ای در کشور های عربی توسط امارات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی اولین نیروگاه هسته ای در کشور های عربی توسط امارات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید