دریافت خسارت در تصادفات رانندگی

به گزارش گروه سرگرمی، یکی از روش های دریافت خسارت ناشی از تصادفات رانندگی با شرکت بیمه است.

دریافت خسارت در تصادفات رانندگی

هر روز تصادفات بسیاری در کشور روی می دهد که بخشی از آن ها تصادف هایی است که خسارت های زیادی به بار می آورند. همیشه بعد از وقوع تصادف پرسیده می شود که چه کسی باید خسارت ناشی از این اتفاق را پرداخت کند؟

وقتی حادثه رخ می دهد در قدم اول باید معلوم شود مسبب اصلی تصادف کیست و اینکه بدانیم خساراتی که وارد شده چقدر است و چگونه باید مطالبه شود. این یکی از مهم ترین موضوعات در تصادفات رانندگی است. طبق قانون در سوانح رانندگی کسی که حادثه مستقیماً از عمل وی ناشی شده، مسئول و قابل تعقیب است. به گزارش خبرنگاران، طبق ماده 1 قانون اصلاح قانون بیمه اجباری: کلیه دارندگان وسایل نقلیه مکلفند وسایل نقلیه خود را در قبال خسارت بدنی و مالی که در اثر حوادث وسایل نقلیه مزبور روی می دهد، بیمه کنند.

دریافت خسارت در تصادفات رانندگی

در سال های اخیر به دلیل پر رنگ شدن حضور بیمه ها در کشور، در صورت بروز تصادف، شرکت های بیمه باید خسارت را جبران کنند. البته این به جز مواردی است که تصادف منجر به کشته شدن فرد می شود. هنگام تصادف بهترین اقدام در وهله اول، توافقی است که شخص زیان دیده با مقصر می کنند، زیرا در این حالت نیاز به حضور مامور نیست. اما اگر دو طرف برای دریافت خسارت به توافق نرسیدند، پرداخت خسارت با بیمه گر است.

خسارت مالی در تصادف

طبق قوانین بیمه خودرو، بعد از وقوع تصادف برای دریافت خسارت ناشی از تصادفات رانندگی، معمولاً پلیس راهنمایی رانندگی در محل وقوع حادثه حضور می یابد و با کشیدن کروکی، مقصر تصادف را تعیین می کند. بعد از این، اگر اتومبیل طرف مقصر بیمه باشد، باید به اداره بیمه گر مراجعه کرد. اداره بیمه، توسط کارشناس اقدام به تعیین خسارت می کند و تا سقف تعهد بیمه گذار، خسارت را به زیان دیده پرداخت می شود.

حال فرض را بر این بگیرید که بعد از تصادف شرکت بیمه بخواهد پرداخت کننده خسارت باشد

طبق قوانین بیمه، خودروهای مقصر و زیان دیده نباید تعمیر شده باشند. ضمن اینکه برای دریافت خسارت، حضور دو طرف یعنی زیان دیده و مقصر، الزامی است. این نکته را نیز باید در نظر داشته باشید که اگر با شخصی تصادف کرده اید و او مقصر حادثه است، باید به شرکت پرداخت خسارت بیمه نامه فرد مقصر مراجعه کنید. برای مثال، اگر شما بیمه شخص ثالث بیمه ایران دارید و فرد مقصر بیمه شخص ثالث بیمه البرز، باید به واحد پرداخت خسارت بیمه البرز مراجعه کنید، نه به واحد پرداخت خسارت بیمه ایران.

یکی دیگر از انواع تصادف

همیشه طرف دوم تصادف فرد یا خودرو نیست، گاهی نیز پیش می آید که اتومبیل با جسم دیگری برخورد می کند.

باید بدانید که در برخورد اتومبیل با جسم ثابت مانند جدول، درخت و… برای دریافت خسارت نیاز به کروکی و گزارش پلیس است و در این نوع حادثه، فقط بیمه بدنه برای بیمه گذار جبران خسارت می کند و بیمه شخص ثالث هیچ گونه خسارتی پرداخت نخواهد کرد. همچنین اگر هنگام بروز تصادف بر اثر ضربه وارد شده اتومبیل شما نیز به جسم ثابتی برخورد کند، برای دریافت خسارت قسمت زیان دیده اتومبیل از شرکت بیمه حتماً کروکی پلیس لازم و ضروری است.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی بیشتر با چگونگی پرداخت دیه به عابر مقصر عابر پیاده مقصر در حادثه هم دیه میگیرد! (ویدئو) را مطالعه کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 912

به "دریافت خسارت در تصادفات رانندگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریافت خسارت در تصادفات رانندگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید