درخواست گشایش اعتبار 3 میلیارد یورویی از چین برای فولاد ایران

به گزارش گروه سرگرمی، خبرنگاران: رئیس سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی ایران از درخواست ایمیدرو برای گشایش سه میلیارد یورو اعتبار برای طرح های فولادی از چین اطلاع داد.

درخواست گشایش اعتبار 3 میلیارد یورویی از چین برای فولاد ایران

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگار مالی خبرنگاران، مهدی کرباسیان در حاشیه مراسم امضای قرارداد آماده سازی سایت 300 هکتاری پتروشیمی در منطقه ویژه پارسیان با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به تدابیر سازمان توسعه و نوسازی در همکاری با مجلس و بخش های مربوطه برای حذف مقررات دست و پا گیر فعالان صنایع معدنی، گفت: یکی از عوامل تاثیرگذار بر صادرات درسال 93 فقط مقررات نبود بلکه سال جاری ما شاهد کاهش 50 درصدی قیمت سنگ آهن بودیم و حتی قیمت کاتود مس نیز کاهش پیدا نموده بود.

وی با اشاره به اینکه رکود بازار چین نیز تأثیرات خاص خود را در سطح بین المللی در سایر کشورها گذاشته است افزود: بدیهی است در بخش خام فروشی نیز وضع مقررات باعث شد تا اقدامات موثری در این رابطه صورت نگیرد حتی وضع عوارض بر سنگ آهن و یا موارد دیگر موجب شد در بازار تنش هایی صورت گیرد.

رئیس سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی ایران افزود: اگر بپذیریم خام فروشی شود اما در مقابل آن سرمایه گذاری صورت بگیرد این کار پسندیده ای است البته منابع داخلی کشور برای هزینه های مالی محددود است و باید به سمت جذب سرمایه گذاری حرکت کنیم.

کرباسیان با بیان این مطلب که درصددیم درسال آینده تعاملات سازنده ای میان دولت و مجلس برای وضع قوانین و مقررات صورت گیرد، گفت: اخذ عوارض بر سنگ آهن به صورت موقت متوقف شده است البته قیمت سنگ آهن در جهان کاهش پیدا نموده و رقیب بزرگ ما کشور استرالیا و برزیل نیز میزان صادرات خود به چین را افزایش داده اند و در حقیقت بازار کشور را تاحدودی گرفته اند.

وی در مورد افزایش تعرفه واردات فولاد که این روزها انتقاداتی را به دنبال داشته است، گفت: تصمیم اخیر دولت در افزایش تعرفه واردات بعضی از اقلام فولادی برای حمایت از داخل بوده است. این موضوع با توجه به دامپینگ و تعرفه حمایت از صادرات چین از محصولات خود تصمیم مناسبی است همچنین کشورهای دیگر نیز مانند ترکیه عوارض صادراتی را بر محصولات خود وضع کردند ایران نیز به همین دلیل این اقدام را انجام داده است.

رئیس سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی ایران در رابطه با مشکل گشایش فاینانس چین برای طرح های فولادی نیز افزود: بنده مدیرعامل شرکت ملی فولاد و معاونت آن به همراه معاونت سرمایه گذاری ایمیدرو را دوشنبه به چین اعزام نموده ام تا مذاکرات نهایی برای حل مسائل فاینانس چین انجام شود در کنار این موضوع سفیر ایران در چین را فعال کردیم که از این موضوع حمایت کند.

کرباسیان با اشاره به اینکه هفته گذشته نیز سفیر چین در ایران را ملاقات نموده ام، افزود: متأسفانه بروکراسی حاکم در چین موجب شده تا ظرف یک سال گذشته ال سی هایی که برای طرح های فولادی باز نموده بودیم یک یوان هم دریافت نکنیم. امیدواریم به دلیل رابطه خوب ایران و چین که قرار است توسعه پیدا کند این موضوع در اسرع وقت رفع شود.

وی توضیح داد: امیدواریم بروکراسی را طرف چینی کاهش دهد تا سه میلیارد یورو گشایش های اعتبار ایمیدرو عملیاتی شود.

منبع: تسنیم
انتشار: 5 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 508

به "درخواست گشایش اعتبار 3 میلیارد یورویی از چین برای فولاد ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست گشایش اعتبار 3 میلیارد یورویی از چین برای فولاد ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید